رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هیأت انجمن‌های ورزشی استان قزوین از پرواز بالای ۱۰۰ کیلومتر فاطمه نوری، بانوی پر افتخار پاراگلایدر قزوین در سایت پروازی گردنه رخ خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 22 July 2017
به نقل از روابط‌عمومی هیئت انجمن‌های ورزشی استان قزوین، سید صفا الدین هاشمیان در این باره اظهارکرد: در جریان پروازهای تمرینی مسافت در روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه، فاطمه نوری پرافتخارترین ورزشکار هوایی استان قزوین توانست مسافت ۱۰۹ کیلومتر را به وسیله پاراگلایدر از مبدأ سایت پروازی گردنه‌رخ واقع در استان چهارمحال‌وبختیاری در زمان ۵ ساعت و ۲۱ دقیقه تا مقصد روستای داران واقع در استان اصفهان پرواز کند.

هاشمیان افزود: فاطمه نوری پیش از این توانسته بود مسافت بیش از ۷۳ کیلومتر را در ارتفاع بیش از ۶۰۰۰ متر از سطح دریای‌آزاد تجربه کند و با این رکورد جدید وی بعد از فاطمه افتخاری، خلبان اصفهانی، دومین بانوی ایرانی است که موفق شده بیش از ۱۰۰ کیلومتر را بوسیله پاراگلایدر پرواز کند.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین تصریح کرد: در طول این پرواز ۴ خلبان دیگر بانوی خلبان قزوینی را همراهی می‌کردند و از کیلومتر ۷۵ به بعد به دلیل افت ارتفاع سایر خلبانان، وی به تنهایی به مسیر پرواز ادامه داده و موفق به ثبت رکورد ۱۰۹ کیلومتر شده است.

هاشمیان خاطرنشان کرد: فاطمه نوری نایب‌رئیس بانوان کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین و دانشجوی دکتری تخصصی سلامت ‌در بلایا و فوریت‌ها می باشد. وی در طول مدت فعالیت خود موفق به کسب عناوین متعدد قهرمانی کشور در رشته پاراگلایدر شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه وسیله پروازی پاراگلایدر در طول پرواز هیچگونه نیروی پیشرانه‌ای ندارد افزود: پاراگلایدر ساده‌ترین وسیله پروازی است که بشر بوسیله آن موفق به پرواز شده است و بدون هیچگونه نیروی پیشرانه‌ای می‌تواند با دانش و مهارت خلبان و با استفاده از هوای گرم ناشی از تابش نور خورشید ارتفاع بگیرد و به مسافت‌های طولانی دست پیدا کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار