تابناک: یکی از موضوعات نگران کننده در خصوص کودکان، آسیب و جرم کودک آزاری است که متاسفانه به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان، در حوزه اجتماعی، طلاق و کودک آزاری در صدر معضلات اجتماعی استان اصفهان است.
کد خبر: ۴۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 20 July 2017
تابناک اصفهان: وضعیت کودکان در روزهایی که ایران با 12 و نیم میلیون بیمار مبتلا به اختلالات روانی و در یک کلام وضعیت نه چندان مطلوب در بهداشت روانپزشکی به سر می برد، چندان خوشایند نیست و مراقبت های روانی و جسمی از کودکان تلاش و برنامه های بیشتری را از سوی خانواده و دستگاه های متولی می طلبد.
 
یکی از موضوعات نگران کننده در خصوص کودکان، آسیب و جرم کودک آزاری است که متاسفانه به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان، در حوزه اجتماعی، طلاق و کودک آزاری در صدر معضلات اجتماعی استان اصفهان است.
 
مرضیه فرشاد، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۳ کودک به مراکز مراقبت از کودکان و نوجوانان ارجاع داده شد، افزود: ۴۳ مورد از این بچه ها از مراکز خارج شدند که ۲۴ نفر به صورت فرزند خوانده بودند و مابقی نیز به به صورت امین موقت واگذار شده‌اند.

فرشاد با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار زوج در صف انتظار دریافت فرزند هستند، ابراز داشت: همه این زوج‌ها درخواست فرزند دختر دارند که موجودی کمی در این زمینه داریم.

وی در خصوص جمع آوری کودکان خیابانی نیز گفت: کودک کار و کودک خیابانی زباله نیست که جمع آوری شود بلکه کودکی است که متاسفانه بنابر دلایل مشخصی در خیابان‌ها برای تامین مایحتاج زندگی خود و یال خانواده‌اش کار می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه کودکان کار اغلب در مغازه‌ها و محیط‌های امن برای کار پذیرفته نمی‌شوند و به همین دلیل در خیابان‌ها فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: ما نسبت به هویت این کودکان توجهی نداریم بلکه همه اهداف و برنامه ریزی‌ها ما بر کاهش ورود آسیب به این افراد و ساماندهی آنها معطوف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار