تابناک: طی 10 سال گذشته تنها 35 درصد از بافت فرسوده شهر اصفهان بازسازی شده است و این یعنی یا موانع مالی و حقوقی بر سر احیای این بافت ها زیاد است یا دستگاه های متولی در قبال نوسازی بافت های فرسوده اهمال کاری می کنند.
کد خبر: ۴۶۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 20 July 2017
تابناک اصفهان: طی 10 سال گذشته تنها 35 درصد از بافت فرسوده شهر اصفهان بازسازی شده است و این یعنی یا موانع مالی و حقوقی بر سر احیای این بافت ها زیاد است یا دستگاه های متولی در قبال نوسازی بافت های فرسوده اهمال کاری می کنند.
 
مناطق مرکزی شهر اصفهان به شدت از سنگینی بار بافت فرسوده رنج می برد و در برخی موارد خدمات رسانی به مردم در این نقاط از دسترس شهرداری دور شده است و کیفیت زندگی را به شدت کاهش داده است اما از سوی دیگر با وجود تسهیلاتی که دولت برای احیای بافت های فرسوده یا تغییر کاربری در این محدوده قرار داده است سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه، رقبتی از خود نشان نداده اند.
 
فتح الله معین، عضو شورای شهر اصفهان، با اشاره به اینکه مصوبات شورای شهر اصفهان تاکنون در راستای حمایت از بازآفرینی بافت فرسوده شهر اصفهان بوده است، می‌افزاید: تصویب لوایح شهرداری در خصوص تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساختمان و عوارض ساخت‌وساز ازجمله این مصوبات بوده است ضمن اینکه برای احیا، مرمت و تغییر کاربری خانه‌های تاریخی در دل بافت فرسوده نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم هرچند آن‌طور که باید مورد اقبال قرار نگرفته است.

وی همچنین از مصوبه‌ای در هیات دولت در خصوص احیای خانه‌های تاریخی پرده برمی‌دارد و ادامه می‌دهد: در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که بر اساس آن ادارات دولتی می‌توانند خانه‌های تاریخی را خریداری، مرمت و با تغییر کاربری از آن‌ها بهره‌برداری کنند که اجرای این طرح نیز همچنان در شهر اصفهان مورد غفلت واقع‌شده است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه می‌کند: همچنین یادآور می‌شوم که بافت فرسوده شهر اصفهان هنوز جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد و باید اقدامات بیشتری برای این بافت شهری صورت پذیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار