تابناک: عمده پارچه های چادری مشکی بازار، از مسیر قاچاق به مغازه ها راه پیدا کرده است و طبیعتا از پرداخت بسیاری از هزینه ها همچون مالیات و عوارض گمرک هم معاف بوده است حال در این شرایط قیمت پایین این محصول نفس تولید داخلی در پارچه مشکی را بریده است و تولیدکنندگان چادر مشکی ایرانی، شرایط رقابتی را کاملا نابرابر و به ضرر تولید میدانند.
کد خبر: ۴۶۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 20 July 2017
 تابناک اصفهان: یکی از پارچه های پرمصرف کشور ما به ویژه در سال های بعد از انقلاب چادر مشکی بوده است و این پارچه بیشتر از کشور های ژاپن و کره تاکنون به ایران وارد می شد چراکه تولیدکنندگان داخلی به دلیل فرسوده و به روز نبودن تجهیزات در عرصه نساجی قادر به تولید این نوع پارچه نبودند.
 
حال چند سالی است که با نوسازی صنعت نساجی در برخی استان ها، تولید این نوع پارچه نیز آغاز شده است و محصولات آن روانه بازار داخل می شود اما این محصول به رغم کیفیت مشابه با کالای خارجی تاکنون توان رقابت با رقیب خارجی خود را نداشته است.
 
عمده پارچه های چادری مشکی بازار، از مسیر قاچاق به مغازه ها راه پیدا کرده است و طبیعتا از پرداخت بسیاری از هزینه ها همچون مالیات و عوارض گمرک هم معاف بوده است حال در این شرایط قیمت پایین این محصول نفس تولید داخلی در پارچه مشکی را بریده است و تولیدکنندگان چادر مشکی ایرانی، شرایط رقابتی را کاملا نابرابر و به ضرر تولید میدانند.
 
رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس با بیان اینکه متاسفانه شاهد فشار مضاعف بر تولید کننده چادر مشکی کشور هستیم، گفت: باید دولت از تولید کنندگان چادرمشکی حمایت کند نه اینکه فشارها را بر این صنعت افزایش دهد.

 سیدناصر موسوی لارگانی، در خصوص واردات چادر مشکی و قاچاق به کشور، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چادرمشکی جمهوری اسلامی ایران است و کمتر کشوری به اندازه ایران مصرف چادر مشکی دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته چادر مشکی با کیفیت بالا در کشور تولید می‌شد، گفت: واردات بی‌رویه و قاچاق، پرداخت مالیات و بالا بودن هزینه‌های تولید پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها عاملی برای پایین آمدن توان رقابت‌پذیری تولیدکنندگان داخلی با کالایی که عوارض و مالیات نمی‌دهد و به‌صورت قاچاق وارد می‌شود شد.

موسوی ارگانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معدوم کردن کالای قاچاق، اضافه کرد: متاسفانه ما هنوز شاهد حجم بالایی از واردات کالای قاچاق به کشور هستیم و یکی از این کالاها که فراوان وارد کشور می‌شود و یکی از این منسوجات به علت مصرف بالای ایران قاچاق چادر مشکی است.

وی در خصوص حمایت‌های انجام شده از تولیدکنندگان چادر مشکی، اظهار داشت: تا کنون شاهد حمایت از تولیدکننده داخلی چادر مشکی نبوده‌ایم در زمان‌هایی که رکود در کشور وجود دارد باید به تولید کنندگان بسته‌های حمایتی داده شود تا بتوانند به فعالیت خود ادامه‌ دهند.

 رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه شاهد فشار مضاعف بر تولید کننده چادر مشکی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باید دولت از تولید  چادر مشکی حمایت کند نه اینکه فشارها را بر این صنعت افزایش دهد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار