رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:گزارش وزارت امور خارجه در مورد برجام در نخستین جلسه این کمیته بررسی خواهد شد و در راستای تنظیم سومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ما قرار از از مراکز هسته ای کرج و یو سی اف اصفهان بازدید کنیم.
کد خبر: ۴۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 20 July 2017
به گزارش تابناک : رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:گزارش وزارت امور خارجه در مورد برجام در نخستین جلسه این کمیته بررسی خواهد شد و در راستای تنظیم سومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ما قرار از از مراکز هسته ای کرج و یو سی اف اصفهان بازدید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور درباره زمان رسیدگی گزارش ششم وزارت امور خارجه در مورد برجام در کمیته هسته ای مجلس گفت: در راستای این گزارش و گزارش ششم وزارت امور خارجه در مورد برجام، ما یک برنامه بازدید از برخی مراکز هسته ای را پیش بینی کرده ایم و بنا شده است به تناسب دو گزارش پنجم و ششم وزارت امور خارجه و بازدیدهایی که انجام می شود گزارش شش ماه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را ارائه کنیم.
 
وی افزود: در این راستا بنا شده است از مراکز هسته ای در کرج و یو سی اف اصفهان بازدید کنیم که پس از تعطیلات مجلس این بازدید انجام می شودو بر این اساس گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه می شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متکفل تمامی این اقدامات کمیته هسته ای است، ما در نخستین فرصت بعد از تعطیلات مجلس کمیته هسته ای را برای بررسی گزارش ششم وزارت امور خارجه تشکیل می دهیم، به تناسب مباحث هر ابهامی باشد یا بخواهیم تصمیمی بگیریم جلساتی را با حضور مسوولان وزارت خارجه برگزار می کنیم.
 
وی تصریح کرد: تاکنون هر ابهامی بوده هماهنگی لازم انجام شده و هیچ مشکلی و استنکافی در این زمینه نبوده است در بازدیدها مشکلی نداشتیم همچنین در زمینه همکاری وزارت خانه هایی مانند اقتصاد، نفت، بیمه، کشتی رانی و بانک مرکزی مشکلی نبوده و همکاری لازم هر زمانی خواستیم انجام شده است.
 
وی درباره گزارش ششم وزارت امور خارجه نیز گفت: در این راستا گزارش را بررسی کردم، اتفاق خاص و تفاوت چشمگیر با گزارش پنجم در این گزارش مشاهده نکردم، بیشتر تغییرات عبارتی است.
 
وی تاکید کرد: برخی از تحریم ها مانند تحریم های جدید آمریکا در این گزارش نیست، برخی از تحریم های دو یا سه ماه گذشته به ایران در این گزارش اضافه شده همچنین برخی موارد که تحریم ها سبک تر شده است در این گزارش آورده شده است.
 
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار