فاز دوم خط یک متروی اصفهان که قرار است در روزهای آتی بهره برداری از آن آغاز و مسافرگیری خود را از مردادماه انجام دهد به گفته شاهدان عینی و منابع آگاه آمادگی لازم به لحاظ مسائل فنی و ایمنی را ندارد و در حالی به استقبال افتتاح می رود که به زمان بیشتری برای تجهیز کامل نیاز دارد.
کد خبر: ۴۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 19 July 2017
به گزارش تابناک : سریال افتتاح های عجولانه شهرداران شهرهای مختلف در آستانه روزهایی که فرصت دیگری برای ماندن در جایگاه مدیریتی خود ندارند، تمامی ندارد و بخشی از پروژه های مهم و حیاتی کلانشهرها که به دلیل حساسیت بالا در ایمنی و مسائل فنی، سال ها با تعلل اجرایی شد، اکنون در لیست این افتتاح های عجولانه قرار گرفته است.

متروی 20 ساله اصفهان که دیگر پروژه جوان برای این شهر به شمار نمی رود و طی سال های گذشته بیشترین فراز و نشیب را به دلیل مسائل فنی در اجرا داشته است، این روزها در سیبل شهرداری اصفهان برای یک روبان چینی زودهنگام قرار گرفته است.

فاز دوم خط یک متروی اصفهان که قرار است در روزهای آتی بهره برداری از آن آغاز و مسافرگیری خود را از مردادماه انجام دهد به گفته شاهدان عینی و منابع آگاه آمادگی لازم به لحاظ مسائل فنی و ایمنی را ندارد و در حالی به استقبال افتتاح می رود که به زمان بیشتری برای تجهیز کامل نیاز دارد.

در حالیکه برای نازک کاری ایستگاه های متروی اصفهان باید براساس روال قانونی، مناقصه برگزار و پیمانکار صاحب صلاحیت انتخاب می شد اما شهرداری اصفهان در شرایطی که زمان را برای اتمام این کار تنگ دیده بود، با ترک تشریفات، سازمان عمران شهرداری را مامور ساخت ایستگاه ها کرده است که این مسئله قطعا به کیفیت ساخت لطمه وارد می کند.

از سوی دیگر جابجائی آکس پله های فرار در ایستگاه های شریعتی و سی و سه پل نیز قاعدتا باید از سوی پیمانکار ساخته می شد که این طرح نیز به سازمان عمران شهرداری واگذار شده است تا در کمترین زمان ممکن و با هر کیفیتی این پروژه به ظاهر با اتمام رسیده و قیچی چیدن روبان افتتاح را به دست مسئولان شهری اصفهان در روزهای باقی مانده از مدیریت شهری بدهد.

این منبع آگاه در خصوص اقدامات شهرداری برای تکمیل ایستگاه های متروی اصفهان در فاز دوم گفته است؛ معاونت عمران ماموریت یافته بود، نازک کاری این دو ایستگاه و جابجایی آکس پله های فرار را تا پایان خرداد ماه نهایی کرده و تحویل دهد و انجام این امور در این مدت با رعایت اصول فنی زیرسازی و بسترسازی اصولی مسیر و همچنین رعایت تقدم و تاخر امکان پذیر نیست و ممکن است در صورت اجرا در کوتاه مدت، شاهد مشکلات فنی در این سازه باشیم.

هرچند خردادماه نیز به پایان رسید و شهرداری نتوانست در موعدی که از قبل اعلام کرده بود این طرح را به افتتاحیه برساند اما اضافه کردن یک ماه دیگر به مراحل اجرای این طرح در حالیکه مشخص نیست سازمان عمران صلاحیت فنی برای ساخت ایستگاه ها را داشته است یا خیر، جای تامل و بررسی بیشتر دارد.

این منبع آگاه به اهمیت ایزوله شدن صحیح هنگام پیاده رو سازی اشاره کرد و گفت: در صورتی که در اثر تعجیل در انجام پروژه، ایزوله شدن و عایق بندی به خوبی صورت نگیرد، ممکن است خطراتی مانند نفوذ آب ایجاد شود که در صورت وقوع، برای قطار شهری بسیار خطرناک بوده و می تواند خسارت های غیرقابل جبرانی به بار آورد.

وی به دیگر خطرات تعجیل در پروژه اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد در این فرصت کم، امکان برگزاری مناقصه یا استعلام جهت شناسایی پیمانکار ذی صلاح عملاً وجود نداشته که طبعاً پروژه را به سمت ترک تشریفات برده که می تواند افزایش بار مالی و کاهش کیفیت اجرا را همراه داشته باشد.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار