به رغم مخالفت‌های فرانسویان سنای فرانسه شب گذشته لایحه قانون ضدتروریستی جدید مورد درخواست دولت را به تصویب رساند.
کد خبر: ۴۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 19 July 2017
به گزارش تابناک : به رغم مخالفت‌های فرانسویان سنای فرانسه شب گذشته لایحه قانون ضدتروریستی جدید مورد درخواست دولت را به تصویب رساند.

تصویب این قانون تداوم برقراری وضعیت فوق‌العاده در فرانسه را در پی خواهد داشت.

تصویب این قانون در حالیست که فرانسویان معتقدند که تصویب این لایحه قانونی وضعیت فوق‌العاده حاکم بر فرانسه را بیش از پیش تشدید خواهد کرد و پیشتر نیز در اعتراض به تصویب آن اقدام به برگزاری تظاهرات کرده بودند.

از سوی دیگر تصویب این قانون از سوی سنای فرانسه در حالیست که مدافعان آزادی های عمومی نیز نگرانی خود را نسبت به آن اعلام کرده بودند.

 بنابر اعلام دبیرکل اتحادیه قضات، قانون ضدتروریستی اختیارات و قدرت بیشتری را در اختیار نیروهای اجرایی فرانسه شامل نیروهای امنیتی و ژاندارم های فرانسوی قرار می دهد و این وضعیت را به وضعیتی دائم در فرانسه تبدیل می کند حال آنکه این وضعیت باید وضعیتی موقتی باشد.

 فرانسویان نگران آنند که تصویب این قانون به ضرر جنبش های اجتماعی تمام شود و حق تظاهرات ها و اعتراضات مردمی را نقض کند.

دستگاه اجرایی فرانسه در پی حملات 13 نوامبر 2015 فرانسه که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، طی حکمی اقدام به برقراری وضعیت فوق العاده در کشور کرد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) چندی پیش با صدور بیانیه ای خواستار تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور تا ابتدای ماه نوامبر آینده شد.

فرانسه از چند ماه پیش با تهدیدهای تروریستی فزاینده‌ای روبروست و از ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون چندین حمله تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است که مرگبارترین آنها به حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس مربوط می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این در حالیست که با گذشت ماه‌ها از وقوع این حملات، وضعیت فوق‌العاده همچنان در این کشور برقرار است، حال آنکه به رغم برقراری این وضعیت پس از آن نیز اقدامات تروریستی در فرانسه به وقوع پیوسته که مرگبارترین آنها به حمله تروریستی نیس مربوط می‌شود که به کشته شدن 84 نفر انجامید.





منبع : خبرگزاری فرانسه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار