سید صدرالدین نجاتی گیلانی:
تابناک: یک مشاور اقتصادی با اشاره به موفقیت های اصفهان در عرصه اقتصادی، گفت: درست است که اصفهان را به نام "نصف جهان"، می شناسند اما باید با همت خود کاری کنیم تا همه ایران "نصف جهان" شود.
کد خبر: ۴۶۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 19 July 2017
به گزارش تابناک اصفهان، شامگاه سه شنبه، با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران، گردهمایی و نشست خبری "رویداد مدیریتی – آموزشی دومین گردهمائی بزرگ مدیران استان اصفهان" و با مشارکت جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در اصفهان برگزار شد.
 
در این نشست، سید صدرالدین نجاتی گیلانی، با اشاره به ظرفیت های مطلوب اصفهان برای تحقق شعار؛ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: تجربه نشان داده که تفکر قدیمی در اقتصاد که بخش خصوصی را وابسته به دولت می کند، جوابگو نبوده است و باید به فکر تامین سرمایه اجتماعی در راستای افزایش ثروت باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه خود در استفاده از نیروی انسانی را در بخش های مختلف اقتصادی تغییر دهیم، افزود: برنامه ریزی ها در این راستا به گونه ای باشد که نیروی انسانی در جایگاه صحیح خود قرار گیرد.
 
این مشاور و فعال اقتصادی با اشاره با طرح این سوال که آیا سازمان های ما به گونه ای پیکربندی شده اند که بتوانند بهره وری منابع انسانی را افزایش دهند، تصریح کرد: ما باید نیروی انسانی را پرورش دهیم که منافع شرکت را منافع خود بداند تا از این راه بهره وری در محیط های تولید و فروش افزایش یابد.
 
وی با بیان اینکه همانطور که ما در سیاست به استقلال دست پیدا کردیم، در تولید هم می توانیم به استقلال برسیم، افزود: تا زمانیکه تعداد مدیران در یک شرکت یا سازمان بیشتر از تعداد کارکنان باشد، رسیدن به بهره وری مطلوب محقق نمی شود.
 
نجاتی گیلانی با اشاره به موفقیت های اصفهان در عرصه اقتصادی، گفت: درست است که اصفهان را به نام "نصف جهان"، می شناسند اما باید با همت خود کاری کنیم تا همه ایران "نصف جهان" شود.
 
وی با تاکید بر اینکه باید صنعتگران در گام نخست به فکر خلق ثروت به جای درخواست وام و تسهیلات از دولت باشند، اضافه کرد: ما باید امسال با قدرت به تولید ملی بپردازیم تا مشتری ایرانی هم با لذت کالای وطنی خرید کند نه اینکه به دلیل نبود انتخاب دیگر مجبور به خرید کالای ایرانی شود.
 
در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا برکتین، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه اشتباه بخش خصوصی ما این است که تصور می کنند، مشکلاتشان با تزریق نقدینگی از سوی دولت حل می شود، اظهار داشت: واقعیت آن است که چالش ما در بخش اقتصادی و تولید نرم افزاری و مغزافزاری است و تا زمانیکه توانمندی‌ها را افزایش ندهیم، مشکلات بخش تولید هم از سر راه برداشته نخواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه گردهمائی‌هایی نظیر این برنامه می تواند به توسعه تفکر در بخش خصوصی کمک کند، اظهار داشت: با استفاده از استادان ایرانی در عرصه اقتصاد می توان به مدیران اقتصادی در استان های مختلف کمک کرد.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: وابستگی مالی به نفت در سال های اخیر سبب شده تا به جای حل مشکلات، همواره خود را وابسته به دولت بدانیم و این موضوع سرعت پیشرفت در بخش خصوصی را کاهش داده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار