نمایش «قصه ظهر جمعه» از تولیدات حوزه هنری یزد این بار در بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره در تهران روایت می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 18 July 2017
به گزارش تابناک : رئیس حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: جشنواره منطقه سه تئاتر سوره شامگاه دوشنبه 26 تیرماه با معرفی آثار برگزیده و تقدیر از برترین‌های بخش‌های مختلف در تالار هنر شهر اصفهان به کار خود پایان داد و نمایش «قصه ظهر جمعه» نوشته سیدمحمد مساوات به کارگردانی حسام افروز از استان یزد موفق شد به همراه چهار اثر دیگر به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه پیدا کند.
محمد صادق کوچک‌زاده افزود: این اثر در بخش‌های کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری مرد و زن و طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه بود که در بخش‌های کارگردانی و بازیگری مرد به ترتیب از حسام افروز و علی جاور با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و در بخش نمایش‌نامه نیز هیأت داوران از سید محمد مساوات تشکر کرد.
وی با بیان اینکه «قصه ظهر جمعه» به عنوان اثر برگزیده جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری به این جشنواره راه یافته بود، ادامه داد: این نمایش صبح دوشنبه 26 تیر در میان استقبال پرشور مخاطبان به مدت یک ساعت در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به روی صحنه رفت. 
رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه این اثر با موضوع خانواده و سبک زندگی در واحد هنرهای نمایشی این مرکز تولید شده، گفت: این نمایش داستان یک خانواده پرجمعیت یزدی در فضای نوستالژیک دهه‌ 60 را روایت می‌کند که داستان تحت تأثیر اتقاقاتی قرار می‌گیرد.
کوچک‌زاده افزود: علی مزیدی، علی جاور، مهدی آرین‌مهر، فاطمه زارع، نسیم کاظمی، اخترالسادات اولیایی، سیدعلی قریشی، سهیلا عسکری و ملیحه جدی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.
وی خاطر نشان کرد: حسام افروز پیش از این هم با نمایش «کمد دیواری» دیگر محصول حوزه هنری یزد به بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در تهران راه یافته بود.
در جشنواره منطقه‌ای اصفهان 9 نمایش از هشت استان‌ اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، مازندران، خوزستان، قم و مرکزی از 24 تا 26 تیرماه در تالار هنر این شهر به روی صحنه رفتند.
در پایان این جشنواره نمایش‌های «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی حسام افروز از یزد، «چادری برای نجیمه» کاری از حسن سبحانی مینابی از هرمزگان، «سرخ او» به کارگردانی مهیار هزارجریبی از مازندران و «بی در زمان» به کارگردانی احسان جانمی و «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» به کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه یافتند.
بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر «سوره» نیمه مردادماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.






منبع : حوزه هنری استان ها 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار