شهردار اصفهان گفت:از هفته آینده، ۲ روز در هفته شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ شهر خواهیم بود چرا که هم اکنون ابر پروژه‌های عمرانی شهر همچون ابر پروژه استقلال، شهرک سلامت، تقاطع غیرهمسطح شهیدان اشکاوند آماده بهره‌برداری هستند.
کد خبر: ۴۶۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 17 July 2017
به گزارش تابناک : مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در مراسم گشایش مرکز تخصصی خانه خلاقیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از هفته آینده، ۲ روز در هفته شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ شهر خواهیم بود چرا که هم اکنون ابر پروژه‌های عمرانی شهر همچون ابر پروژه استقلال، شهرک سلامت، تقاطع غیرهمسطح شهیدان اشکاوند آماده بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه در کنار افتتاح پروژه‌های شاخص عمرانی شاهد بهره‌برداری و اجرای طرح‌های محله محور هستیم، افزود: امروز جنس افتتاح پروژه‌ها متفاوت بود و با وجود اینکه تنها یک میلیارد تومان برای خانه خلاقیت هزینه شده بود اما این تغییرات، اقدامی مناسب برای ارتقا رشد فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بعد از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان که رویدادی ارزشمند برای کودکان و نوجوانان بود نیاز به فعالیت‌های سخت‌افزاری در این حوزه داشتیم؛ در این راستا خانه خلاقیت و رستوران بازی‌های فکری و خانه کودک گشایش یافت.

وی با بیان اینکه اگر شهر اصفهان به شهری خلاق تبدیل شده است به طور قطع به یقین این خلاقیت باید در سنین پائین خود را نشان دهد، تأکید کرد: بر این اساس باید فضا و بستر برای کودکان مهیا شود تا کودکان با افکار خلاق بتوانند آینده شهر را بسازند.

جمالی‌نژاد بیان کرد: خانه خلاقیت و رستوران بازی‌های فکری اولین ایده مجری رستوران بازی‌های فکر در استان اصفهان و کل کشور است و با ارائه ۳۰۰ نوع بازی تنها مرکز تخصصی بازی در شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که ۲ هزار بازی به صورت متمرکز در یک مرکز ارائه می‌شود، ادامه داد: با توجه به مکان مناسب خانه کودک در پارک حاشیه زاینده‌رود نیاز بود تا این مرکز بازنگری شود به همین دلیل بازسازی خانه کودک در دستور کار قرار گرفت.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه تخصصی کودک، سالن آموزش، باغچه و باغبانی طراحی فضای سبز، ایجاد کارگاه‌های فنی کودکان در مرکز خانه کودک احداث شد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی خانه خلاقیت تنها مجموعه تخصصی بازی تحت پوشش ارگان دولتی در استان و کشور است، عنوان کرد: همچنین این مجموعه اولین مرکز طراح و برگزارکننده دوره مربیگری تخصصی بازی و اولین مرکز تخصصی با کاربری علمی و عملی به شمار می‌رود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در کنار برنامه‌های تفریحی با محوریت بازی، بازی‌های هیجانی و حرکتی نیز در خانه خلاقیت پیش‌بینی شده است، گفت: کلاس‌های آموزشی که شامل آموزش و شکوفایی خلاقیت در کلاس‌های شعبده فیزیک، ماشین‌های دومینوی، آشپز کوچولو، محقق کوچولو و نوجوان مخترع از جمله برنامه‌های مرکز خلاقیت هستند.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های آموزشی در خانه خلاقیت رستوران بازی‌های فکری با سرگرمی همراه با خلاقیت و پرورش نبوغ فکری و غذای روح روان است که این برنامه آموزشی برای تمام سنین از یک تا ۹۹ سال با گنجایش ۱۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: از دیگر برنامه‌های خانه خلاقیت می‌توان به سالن بازی‌های جنبشی حرکتی ارائه دهنده کلیه نیازهای بازی، اتاق کینکت که فضای شاد و مهیجی را برای رشد جسمی و روحی در کودک و نوجوان به ‌وسیله آموزش و هیجان ایجاد می‌کند و کتابخانه مطالعات تخصصی بازی محلی که زمینه رشد و ترویج فرهنگ روانشناسی بازی‌های فکری و آشنایی با مفاهیم بازی و کاربردهای علمی را به وجود می‌آورد، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همچنین میز مشاوره برای شناسایی توانمندی کودکان  از سوی اساتید صاحب فن کشور پیش‌بینی شده است، گفت: این مرکز کودکان را از سنین پائین از فضای سایبری دور می‌کند و فضایی شاد برای رشد جسمی آنان فراهم می‌کند.

جمالی‌نژاد با اشاره به تبدیل شدن اصفهان به شهر دوستدار کودک از طرف یونیسف اظهار کرد: زمانی که نماینده یونیسف به همراه مسؤولان وزارت کشور به اصفهان سفر کردند از اقدامات این کلان‌شهر در حوزه کودک و نوجوان شگفت‌زده شدند که نماینده یونیسف اعلام کرد شهر اصفهان زودتر باید به شهر دوستدار کودک تبدیل می‌شد.

وی افزود: مسائل و معضلات اجتماعی در تمام شهرها وجود دارد بنابراین برای به حداقل رساندن معضلات باید دستگاه‌ها و خیران که همواره نقش پررنگی در شهر دارند، حضور یابند و با کمک یکدیگر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از کودکان گام‌های اساسی برداشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک شاخص‌هایی برای حل معضلات کودکان آسیب‌پذیر تعریف شده است، گفت: می‌توان برای توسعه برنامه‌های مرکز خلاقیت و فن آفرینی و خلاقیت کودکان در محلات شهر اصفهان از مراکز فرهنگی موجود استفاده کرد.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار