استاندار اصفهان گفت: پدیده‌ گرد وغبار هفته گذشته باید به عنوان یک هشدار قلمداد شود و سه استان درگیر اصفهان، یزد و سمنان بایستی مشارکت لازم در تهیه، تدوین و اجرای طرح کنترل و مقابله با پدیده‌ی گردوغبار داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 17 July 2017
به گزارش تابناک : و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ی فوق العاده کارگروه مقابله با پدیده‌ی گردوغبار استان که به دلیل افزایش گرد وغبار برگزار شد، اظهارکرد: پدیده‌ی گرد وغبار در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته‌ی گذشته غیر منتظره بود و منشا این پدیده خارج از استانی گزارش شد.

وی گفت: گردوغبار داخل استانی که عمدتا از شرق و شمال استان نشات می‌گرفت، در جلسات کارگروه مورد بحث و بررسی قرا گرفت و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است و تاغکاری در کانون‌های ایجاد گردوغبار از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای این پدیده بود.

استانداراصفهان با بیان اینکه برای پدیده گرد وغبار با منشا برون استانی برنامه ریزی کمتری صورت گرفته است، افزود: در صورت لزوم باید در خارج از استان اقدامات با جدیت پیگیری شود که دیگر مشکلاتی از این قبیل اتفاق نیفتد.

زرگرپور اضافه کرد: براساس گزارش‌های اعلام شده به علت افزایش سرعت بادهای شمالی در نواحی جنوب سمنان توده‌ اولیه گرد وغبار شکل گرفته و پس از عبور از کانون‌های فرسایش گرد و غبار در نواحی شمال استان تقویت شده و با توجه به سمت باد به نواحی شمالی استان به سمت مرکز و حتی غرب استان ماندگار شده است.

وی این موضوع را مهم و فرااستانی خواند و افزود: استان‌های اصفهان، یزد و سمنان درگیر این پدیده هستند و باید اقدامات مشترکی در اولین فرصت ممکن با برگزاری گردهمایی سه جانبه با حضور مسئولان بحران، محیط زیست و هواشناسی، و منابع طبیعی داشته باشند.

استانداراصفهان با گله مندی از صدا و سیما و رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری این پدیده، گفت: آنچه که از صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار می‌رود این است که در مواقع بروز حوادث و بحران‌های طبیعی به کمک مدیریت بحران بشتابند و با اطلاع رسانی دقیق و مناسب و به موقع راهکارهای لازم را به مردم اعلام کنند و از هر گوه اظهار نظر شتابزده و اطلاع رسانی غیر دقیق اجتناب کنند.

زرگرپور با بیان اینکه قسمت اعظم پدیده‌ی گردوغبار هفته‌ گذشته از خارج از استان بود، اظهارکرد: این پدیده هشدار بزرگ و پدیده‌ نوظهوری بود که باید جدی گرفته شود و امیدواریم که با کمک استان‌های دیگر به گونه‌ای شرایط فراهم شود که شاهد تکرار آن نباشیم.

استانداراصفهان بر ایجاد مکان‌های استاندارد در نقاط مختلف شهر برای ارائه‌ی تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک به مردم در زمان وقوع پدیده‌ی گردوغبار تأکید کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار