اصفهان که برای نخستین بار در هفته گذشته با خاک یکسان شد و شاهد وزش شدید گرد و غبار در این استان بودیم و احتمال بروز گرد و غبار طی روزهای آینده هم وجود دارد از یک سو عامل ریزگردها را منشا فرا استانی معرفی کردند از یک سو هم برنج کاری در اصفهان را عامل خشکسالی و گردو غبار معرفی کردند.
کد خبر: ۴۶۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 17 July 2017
تابناک اصفهان: اصفهان که برای نخستین بار در هفته گذشته با خاک یکسان شد و شاهد وزش شدید گرد و غبار در این استان بودیم و احتمال بروز گرد و غبار طی روزهای آینده هم وجود دارد از یک سو عامل  ریزگردها را منشا فرا استانی معرفی کردند از یک سو هم برنج کاری در اصفهان را عامل خشکسالی و گردو غبار معرفی کردند.
 
کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به ارتباط کشت برنج با هجوم ریزگردها خاطرنشان کرد: برنج‌کاری معضلی است که بیشتر برای مدیریت مصارف آب در کشاورزی مطرح می‌شود.
 
وی با بیان اینکه درگیری‌هایی در این رابطه میان دوست داران محیط‌زیست با وزارت جهاد کشاورزی است که دوست داران محیط‌زیست معتقدند که با این میزان کمبود آب نباید برنج در ایران کشت شود، اضافه کرد: منطقه لنجان و مبارکه مناطقی هستند که برنج‌کاری کرده و آب زیادی را مصرف می‌کنند و خشکی بیشتری را به وجود می‌آورند که باعث گرد و غبار می‌شوند.
 
مزارع با بیان اینکه گرد و غبار یکی از عوامل طبیعی است که رخ می‌دهد، عنوان کرد: مناطق جنوبی استان سمنان و شمالی استان اصفهان مناطق کویری را تشکیل می‌دهند که کانون‌های ریزگردها هستند؛ بحث‌های برنج‌کاری ارتباط مستقیمی با وقوع ریزگردهای اخیر نداشته و صحبت‌های گفته شده از سر دلسوزی بوده است.
 
وی ابراز کرد: احتمال این وجود دارد که با وقوع وزش باد شدید شرایط اخیر برای استان اصفهان باز هم پیش آید اما به وجود آمدن این میزان گرد و غبار به شرایطی اعم از جهت وزش باد از سمت کانون‌های ریزگردهای بیرونی استان اصفهان بستگی دارد.

کارشناس مسؤول آزمایشگاه هوای محیط‌زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از یک دوم گرد و غباری که اخیراً برای استان اصفهان به وجود آمد به خاطر کانون‌های ریزگرد برون استانی اعم از کانون‌های استان سمنان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار