کارشناس پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان ۱.۹۸ درصد است که از میزان کشوری آن یعنی در حدود ۵ درصد پایین تر است.
کد خبر: ۴۶۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 17 July 2017
به گزارش تابناک : احسان شریفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا عنوان کرد: استان اصفهان در ۳ سال گذشته در بخشهای مختلف مبارزه با مواد مخدر، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در سطح استان اصفهان نیز شهرستان شهرضا به عنوان یکی از برترین استانهای کشور در زمینه های مختلف مبارزه با اعتیاد شناخته می شود تا جایی که مصوبات این شهرستان در این زمینه در برخی موادر به عنوان مصوبه استانی به دیگر شهرستانها ابلاغ می شود.

کارشناس پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد در کشور از ۲.۶۵ درصد به ۵ درصد رسیده است اما این نرخ در استان اصفهان همچنان حدود ۱.۹۸ درصد ثابت مانده که نشان دهنده اقدامات مؤثر انجام شده در این زمینه است.

شریفی استان اصفهان، بعد از استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در رتبه چهارم مقابله با مواد مخدر قرار دارد، این در حالی است که این استان، یک استان مرکزی بوده و با مرزهای کشور فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به تأسیس نخستین پژوهشکده مطالعات اعتیاد استان اصفهان در شهرستان شهرضا، گفت: از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که تحقیقات خود را به مواد مخدر و مسئله اعتیاد اختصاص دهند، به ترتیب تا سقف ۲ و ۴ میلیون حمایت می شود.

کارشناس پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اضافه کرد: اگر مرکز تحقیقات مواد مخدر شهرستان شهرضا کتابخانه‌ای تخصصی در این زمینه راه اندازی کند، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آن را تجهیز خواهد کرد.

شریفی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پایان نامه و ۵۰ طرح پژوهشی با موضوع اعتیاد با رعایت مسائل محرمانگی و طبقه بندی، به مرکز تحقیقات اعتیاد شهرضا ارسال خواهد شد.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار