تابناک: در حالی شاهد نابسامانی وضع کودکان کار در اصفهان هستیم و تعداد این کودکان رو به افزایش است که بنابر قانون ۱۲ دستگاه با محوریت بهزیستی مکلف به رسیدگی و ساماندهی این کودکان شدند.
کد خبر: ۴۶۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 15 July 2017
تابناک اصفهان: پدیده کودکان کار و خیابانی از جمله آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه کلان‌شهرهای کشور در سالیان اخیر همواره با آن دست به گریبان بوده‌اند به گونه‌ای که آمار شیوع این آسیب رشدی صعودی داشته است.
 
بر اساس آئین‌نامه سامان‌دهی کودکان خیابانی که در سال 1384 توسط دولت تهیه و تنظیم شده است 12 دستگاه با محوریت سازمان بهزیستی مکلف به سامان‌دهی این کودکان و انجام اقداماتی در راستای بهبود شرایط آن‌ها شده‌اند.
 
بر اساس متن این آئین‌نامه هر فرد کمتر از 18 سال تمام که به صورت محدود یا نامحدود در خیابان به سر می‌برد، اعم از کودکی که هنوز با خانواده خود تماس دارد و از سرپناه برخوردار است و یا کودکی که خیابان را خانه خود می‌داند و رابطه او با خانواده به حداقل رسیده و یا اساساً چنین ارتباطی وجود ندارد کودک خیابانی نامیده می‌شود.
 
هم‌چنین کودکان کار به کودکانی گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در سال 94 تعداد 156 کودک خیابانی در سطح شهر شناسایی شده‌اند اما این آمار در سال 95 به 349 نفر رسیده که بر اساس برآوردها 60 درصد از این آمار را کودکان اتباع خارجه تشکیل می‌دهند.
 
مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان به آمار شیوع این آسیب اجتماعی در سطح شهر اصفهان اشاره کرده و می‌گوید: آمار کودکان کار و خیابانی در سال‌های اخیر در شهر اصفهان رشدی صعودی داشته به گونه‌ای که در سال 94 تعداد 156 کودک خیابانی شامل 28 نفر دختر و 128 نفر پسر در سطح شهر شناسایی شده‌اند اما این آمار در سال 95 به 349 نفر رسیده که بر اساس برآوردها 60 درصد از این آمار را کودکان اتباع خارجه تشکیل می‌دهند.
 
مهدویان فر ادامه می‌دهد: بر اساس آمارهای به دست آمده پسران در رده سنی 12 تا 14 سال و دختران 6 تا 11 ساله بیشترین درصد فراوانی در بین کودکان خیابانی را دارا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار