رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: از روز گذشته به تدریج با کاهش آلاینده‌های جوی، هوای اصفهان به وضعیت سالم بازگشت و برای امروز سالم گزارش شده است.
کد خبر: ۴۵۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 15 July 2017
به گزارش تابناک : بابک صادقیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز وضعیت هوای اصفهان با میانگین شاخص ۹۰ سالم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی روزهای اخیر اصفهان ناشی از گردوغبار خارج استانی بود، افزود: بدین ترتیب در ایستگاه‌های میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۹۴، بزرگراه خرازی ۹۵ و بلوار دانشگاه ۸۲، میدان امام حسین ۹۰، رودکی ۹۰، پروین ۸۵ و چهارباغ خواجو ۹۴ در وضعیت سالم ثبت شده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه از صبح دیروز و به کمک تغیرات آب و هوایی، شاهد کاهش آلاینده‌های جوی در استان بودیم، ابراز داشت: امروز هوای اصفهان در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در دو شهرستان مبارکه با شاخص ۹۳ سالم گزارش شده و در سگزی با ۱۰۳ هنوز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است، شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار