نگاه سرمایه داری به بحث سلامت از جمله مشکل این روزهاست. افرادی که در مناطق جنوبی و شرقی تهران زندگی می کنند از امکانات حداقلی در حوزه سلامت برخوردارند این در حالی است که شهرک غرب با تورم بیمارستان ها مواجه است.
کد خبر: ۴۵۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 15 July 2017
به گزارش  تابناک : نگاه سرمایه داری به بحث سلامت از جمله مشکل این روزهاست. افرادی که در مناطق جنوبی و شرقی تهران زندگی می کنند از امکانات حداقلی در حوزه سلامت برخوردارند. فروش شهر و پرداخت سود کلان سرمایه داران به شهرداری سبب بروز این چنین رفتارهایی شده است.

این در حالی است که در برخی مناطق این شهر حال بیمارستان ها وخیم است و در برخی دیگر حضور بیمارستان ها، منطقه را به مرکز سلامت بدل کرده است. با اینحال غرب تهران با تورم بیمارستان مواجه شده و ساکنین را به سطوح آورده است. به عنوان مثال ساخت بيمارستان اتيه ٢ در محلي اجرا ميشود كه تنها كمتر از ٥٠٠ متر با بيمارستان فوق تخصصي اتيه ١ و همچنين بيمارستان مجهز لاله و با فاصله كمي از بيمارستانهاي عرفان - بهمن - پارسيان - شهيد مدرس - بيمارستان اعظيم ميلاد وابسته به تامين اجتماعي - و ده ها پلي كلنيك و درمانگاه قرار گرفته در حالي كه فاصله بين ميدان ونك تا راه اهن شهر تهران فاقد بيمارستاني مناسب و با ظرفيت مشابه وجود ندارد.  خبرنگار تیتر شهر در خصوص نحوه جا نمایی بیمارستان ها در سطح تهران به سراغ محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورا شهر تهران رفت. وی در این خصوص گفت: متاسفانه همه ی سرانه ها را در منطقه 2 بخصوص شهرک غرب به هم ریخته اند. سرانه ها در شهرک غرب در طرح تفضیلی  چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب مشخص بوده است که رعایت نمی شود.

وی افزود: متاسفانه باید در خصوص ساخت بیمارستان ها در این محدوده گفت که این امر خارج از روال بوده اما مجوز داده اند. قبل از اینکه خود شهرک غرب تحویل شهرداری شود مدتی در اختیار بنیاد مستضعفان بود. در آن موقع بسیاری از زمین های ذخیره ی شهری که باید به عرصه عمومی اختصاص داده می شد فروخته و واگذار شد.

حقانی خاطر نشان شد: متاسفانه مخصوصا در 4 سال اخیر این مسئله شدت پیدا کرد و علی رغم طرح هایی که وجود داشت این جانمایی ها باعث شده که شهرک غرب به هم ریخته شود و امیدواریم این مسئله در آینده تعدیل شود.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار