عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ساماندهی وضعیت موجود منابع آبی زاینده رود را خواستار شد و گفت: باید نسبت به صرفه جویی در بهره برداری بهینه از منابع آبی کشور توجه ویژه داشت.
کد خبر: ۴۵۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 13 July 2017
به گزارش تابناک : محمدمهدی برومندی روز پنجشنبه در جریان دیدار میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از حوضه آبی زاینده رود افزود: زاینده رود دچار بحران خشکسالی شده و منابع آبی آن نیز کاهش یافته به طوری که این منابع از 10 به 6 میلیارد مترمکعب کاهش یافته که این نشان از خشکسالی حوضه زاینده رود است. 
یادآور شد: با تشکیل کمیته امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مجلس شورای اسلامی به صورت علمی نگاه ویژه ای به بحران آبی و خشکسالی ها خواهد داشت. 
برومندی گفت: هماهنگی بین 2 استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان برای مدیریت منابع آبی زاینده رود ضروری است و مصوبات شورای عالی آب باید در همه استان ها به صورت کامل اجرا شود. 
پایگاه خبری تحلیلی قم پرس، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی طرحهای آبی و کمبود آب در سرچشمه های کارون و زاینده رود به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند. 
به گفته کارشناسان هواشناسی، خشکسالی های 10 سال اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث کاهش منابع آبی این استان و کاهش 20 درصدی بازندگی ها و تغییر الگوی بارشها از برف به باران شده است و روستاها و شهرهای استان را با بحران کم آبی مواجه کرده است. 
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مسئولان کشوری به دعوت نماینده شهرکرد، بن و سامان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار