تابناک: خیریه هایی که به نام کمک به نیازمندان، قاچ گونه قد کشیدند و ثروت اندوزی کردند.
کد خبر: ۴۵۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 12 July 2017
تابناک اصفهان- اصفهان به شهری مملو از مردم خیر و دست به خیر معروف است و تعداد بسیاری از خیریه ها را در دل خود جای داده است و همین دست به خیری مردم اصفهان عده ای از افراد را که بدنبال سود جویی بودند به فکر تاسیس خیریه هایی انداخت که به نام نیازمندان به کام خود ضمن ثروت اندوزی راه خود را در بسیاری از امور باز کنند.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: ما مرکز مشخصی برای اداره و نظارت بر خیریه‌ها نداریم، وقتی نظارت قوی نباشد مشکلاتی پیش می‌آید اما وقتی مردم بدانند نظارت هست درک کرده و متوجه ماهیت و عملکرد خیریه‌ها می‌شوند، امور خیریه اتحادیه و ناظر متخصصی می‌خواهد که کارش فقط همین باشد.

خادمیان ادامه داد: بهزیستی، کمیته امداد، اوقاف، تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد همه در جلسه‌ای جمع شوند و با رای گیری موسسه‌ای ایجاد و تعیین کنند که کارش نظارت تخصصی و تعهدی با نگرش به گذشته حال و اینده افراد باشد در این صورت درست است که آمار موسسات خیریه پایین می‌آید اما خدمات و فوایدشان خیلی بیشتر از کثرت متراکم موسسه‌هایی می‌شود که مردم دیگر اقبالی برای کمک ندارند.

موسسات خیریه در کشور با هدف کمک و دستگیری از نیازمندان و با تاسی از روش پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) تاسیس شده اند تا باری از دوش مردم ستمدیده بردارند، اما گاهی این خیریه ها هستند که بار سنگین خود را به دوش مردم میگذارند. خیریه هایی که بدون برنامه‌ریزی و مطالعه و تنها به نیت انجام کار و حتی در بسیاری موارد با هدف رسیدگی به امورات شخصی تاسیس می شود نه تنها موفق نمی شوند که مردم و جامعه را دچار آسیب‌های جدی می‌کند.

در این گزارش این نتیجه حاصل شد که؛ کاهش تعداد خیریه‌ها و صدور مجوز برای خیریه‌هایی که به صورت تخصصی فعالیت می کنند شاید بتواند راهکار موثری در موفقیت این موسسات باشد، در ایران خیریه های بسیار زیادی دارای مجوز و فعالیت می کنند اما تنها تعداد بسیار کمی از آنها شاید تا حدودی موفق عمل کرده و باری از دوش مردم برمی‌دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار