تابناک: اصفهان امروز خوزستانی دیگر شده است شهری با دمای بالا و گرمی عری و آلوده از ریزگردها است.
کد خبر: ۴۵۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 12 July 2017
تابناک اصفهان: اصفهان که وارد می شویم شاهد شهری خشک با هوای گرم عربی و آلوده از ریزگردهایی است که نه دیگر سبزی آن به چشم می خورد و نه آثار تاریخی‌اش و نه هیچ و هیچ  وهیچ .

اصفهان در خردادماه دمای هوایش به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است، هوایش نه دیگر از وزش باد خبری است و نه از حرکت درختان.

اصفهان که دو سوم از هوایش ناسالم است امروز به مرز ناسالم برای عموم در آمده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با شاخص کیفی ۱۵۶، هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

بابک صادقیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز وضعیت هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم ثبت شد اما با افزایش آلودگی‌های ناشی از گردوغبار وضعیت هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ ظهر در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه  میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در این بازه زمانی ۱۵۶ بوده است، افزود: بدین ترتیب در ایستگاه‌های میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۱۶۲، امام حسین ۱۵۵، بزرگراه خرازی ۱۵۸، بلوار دانشگاه ۱۵۴ و چهارباغ خواجو ۱۵۲ وضعیت هوا ناسالم برای عموم مردم ثبت شده است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: امروز هوای اصفهان در تمام ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستان‌ها نا سالم برای عموم و یا گروه‌های حساس گزارش شده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر میانگین شاخص کیفی در ایستگاه‌های شهرستان شاهین شهر با ۱۵۶، مبارکه ۱۴۳، سگزی ۱۴۵ و خمینی شهر ۱۵۴ در وضعیت ناسالم  ثبت شده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: آلودگی هوای این روزهای اصفهان بیشتر ناشی از گردوغبار است.

شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار