نخستین مدرسه تابستانی بین المللی با موضوع ' اصفهان، شهری که زاینده رودش در حال از دست رفتن است' توسط دانشگاه هنر اصفهان با همکاری مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه شهریور امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۴۵۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 12 July 2017
به گزارش تابناک : این مدرسه تابستانی بین المللی با حضور مدرسان برجسته داخلی و خارجی از یکم تا هشتم شهریور امسال در زمینه شهرسازی (طراحی و برنامه ریزی شهرسازی)، معماری و سایر رشته های مرتبط در کلانشهر اصفهان برگزار می شود.
موضوع این مدرسه تابستانی، تفکر به اصفهان آینده بر اساس چالش های وضع موجود در مورد خشکی زاینده رود است و گواهینامه معتبر با تایید دانشگاه هنر اصفهان و مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه برای شرکت کنندگان در آن صادر می شود.
از جمله استادان خارجی این مدرسه می توان به پاتریک برژه معمار و برنده جایزه بزرگ معماری فرانسه، فرانسیس رامبر رئیس انسیتوی معماری فرانسه، ریچارد اسکوفیه از مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه و ماریا تئودورو از دانشگاه لیدز بریتانیا اشاره کرد.
کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی با محوریت اصفهان، زاینده رود، تاریخچه آب وباغ های ایرانی، معماری همساز با اقلیم، طراحی شهری سبز و سبز راهها در این دوره ارائه خواهد شد. 
مدیر برگزاری مدرسه تابستانی بین المللی دانشگاه هنر اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: هدف ما از برگزاری این دوره آموزشی، به کارگیری طرح های خلاقانه دانشجویان و متخصصان درباره نظام طراحی معماری و محیط با توجه به معضل کم آبی و خشکی زاینده رود است.
دکتر رامین مدنی افزود: همچنین در این مدرسه تابستانی از تجربه های کشورهای دیگر نیز در مواجهه با پدیده خشکسالی و کم آبی استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه اصفهان در سال های اخیر با بحران آب و تبدیل شدن زاینده رود به یک رودخانه فصلی مواجه شده است، اظهار کرد: این دوره آموزشی با همفکری و همیاری حامیانی همچون شهرداری، میراث فرهنگی، محیط زیست و راه و شهرسازی اصفهان برگزار خواهد شد.
مدنی با بیان اینکه اطلاعات و طرح های ارائه شده این دوره آموزشی، جمع بندی و منتشر خواهد شد اظهار امیدواری کرد که این دستاوردها بتواند در آینده برای احیای رودخانه زاینده رود و برنامه ریزی شهری و معماری اصفهان، استفاده شود.
استان اصفهان در دهه گذشته با معضل کمبود منابع آبی مواجه بوده به طوریکه زاینده رود از رودخانه دائمی به فصلی تبدیل شده و در ماه هایی از سال خشک است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار