معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان گفت: درحال حاضر بیش از دو هزار پمپ غیرمجاز کشف شده و درصدد رسیدگی و تبدیل این پمپ‌ها از غیرمجاز به مجاز هستیم.
کد خبر: ۴۵۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 12 July 2017
به گزارش تابناک : مجتبی قبادیان اظهار داشت: در نظر داریم، با استفاده از سیستم تله متری، تله کنترل، سامانه نجما توزیع عادلانه آب صورت گیرد و نیز ادارات و دستگاه ها و مراکز درمانی- آموزشی با نصب مخازن استراتژیک تبعات بحران کم آبی را به حداقل برسانند.

وی به کشف پمپ‌های غیرمجاز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از دو هزار پمپ غیرمجاز در استان اصفهان کشف شده و درصدد رسیدگی و تبدیل این پمپ ها از نوع غیرمجاز به مجاز هستیم.

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان تصریح کرد: هم اکنون حدود ۷۸ درصد مصارف مربوط به بخش مسکونی است که حدود ۸۵ درصد مشترکین در بخش مسکونی الگوی مصرف را رعایت می کنند و نیز از سال ۹۳ تاکنون حدود ۶۰۰ هزار اخطار کتبی به مشترکان پرمصرف داده شده است.

وی راه برون رفت از بحران کم آبی در اصفهان را مستلزم راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ دانست و بیان کرد: هنگامی که سامانه دوم آبرسانی در مدار بهره برداری قرار گیرد، می توان امیدوار بود در تمام فصول به صورت پایدار آب شرب مردم تأمین می شود اما با این وجود آبفای استان اصفهان به رغم محدودیت‌های شدیدی که در امر آبرسانی داشته توانسته بر مشکلات و چالش ها غلبه کند و آب شرب مردم را در تمام روزهای سال تأمین کند.

قبادیان گفت: در سال جاری به منظور تأمین آب شرب ۹۳ شهر و ۵۶ روستا با کمبود ۷.۲ مترمکعب در ثانیه مواجه هستیم بنابراین باید منابع موجود را به خوبی مدیریت، توزیع و مصرف کرد تا در امر خدمات رسانی خللی وارد نشود.

وی فعالیت‌های خانه فرهنگ آب را در فصل تابستان حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: هم اکنون استان اصفهان تنها استانی در کشور است که خانه فرهنگ آب در آن تأسیس شده بنابراین باید در فصل تابستان فعالیت های خانه فرهنگ متنوع تر و گسترده تر از فصول دیگر سال باشد و با تمام توان و امکانات در صدد ترویج مصرف بهینه آب میان مردم باشد.




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار