معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سال 95 حدود 1.2 میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد و این میزان در سال 96، باید به دو میلیارد دلار برسد.
کد خبر: ۴۵۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 12 July 2017
به گزارش تابناک : محمد مجیری در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوج صادرات طلای کشور در سال 92 اتفاق افتاد و 12 تن طلا از اصفهان صادر شد، پس از آن با دستورالعمل‌هایی که از طرف گمرک و بانک مرکزی وضع شد، این میزان سیر نزولی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه کاهش حجم صادرات بسیار معنادار است، افزود: در سال 95 حدود 1.2 میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد و این میزان در سال 96، باید به دو میلیارد دلار برسد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اظهار کرد: باید نگاه تخصصی به صادرات داشت و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود؛ نمایشگاه‌های بین المللی یکی از این بسترها و زیرساخت‌ها به حساب می‌آید که در حوزه طلا در استان اصفهان هر ساله نمایشگاه بین المللی با استقبال تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: بهبود در فرآیند تولید ماشین آلات طلاسازی باعث توسعه صنعت طلا و تسهیل فرآیند برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.

رسول محققیان افزود: نمایشگاه مصنوعات طلا در کشورهای زیادی برگزار می‌شود، اما نمایشگاه تخصصی برای ماشین آلات طلا در کشورهای معدودی برگزار می‌شود و نمایشگاه اصفهان یکی از آن معدود کشورها به حساب می‌آید و باید از این فرصت استفاده مطلوب شود.

هم‌چنین مدیرعامل ماشین سازی صالحی اظهار کرد: دولتمردان در زمینه فعالیت ما نقش زیادی نداشته‌اند و در همین حد که چوب لای چرخ ما نکنند، مناسب خواهد بود.

علی صالحی با بیان اینکه در سال گذشته نیز حدود 60 کمپانی ایتالیایی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند، افزود: ماشین آلات تولیدی ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، هندوستان و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه زحمت زیادی برای ثبات بازار ماشین آلات طلا کشیده شده است، خاطرنشان کرد: حتی در زمان رژیم گذشته نیز این میزان شرکت از ایتالیا در نمایشگاه‌های ش حضور پیدا نمی‌کردند، اما در حال حاضر شاهد هستیم که در همین دوره از نمایشگاه طلا در اصفهان 40 شرکت ایتالیایی حضور دارند.

صالحی ادامه داد: ثبات در بازار ماشین آلات کشور نشان می‌دهد که می‌توانیم بر روی ماشین آلات در حوزه صادرات حساب ویژه‌ای باز کنیم.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار