در بیست و پنجمین سالروز تأسیس بانک، بیست و پنجمین نشست تخصصی با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان اصفهان در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 12 July 2017
به گزارش تابناک : با حضور مدیران ستادی و کارشناسان بانک ، نمایندگان صندوق ضمانت صادرات ایران، صرافی توسعه صادرات و جمعی از مقامات استانی در محل سالن کنفرانس هتل کوثر اصفهان برگزار گردید.

این نشست در راستای معرفی خدمات جدید بانک و همچنین بررسی مسائل و مشکلات مشتریان شعبه اصفهان و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی ، با اشاره به 19 تیرماه، بیست و پنجمین سالگرد تأسیس بانک ، تقارن آن با برگزاری این نشست در استان اصفهان را به فال نیک گرفته و گفت: مفتخریم 25 سال خادم صادرکنندگان کشوریم و 21 سال است که در اصفهان در خدمت صادرکنندگان و فعالین اقتصادی هستیم.

وی هدف از برگزاری این نشست ها را تعامل دو سویه و نزدیک با فعالان اقتصادی، تولیدکنندکان و کارآفرینان دانست تا ضمن اطلاع از مسائل و مشکلات آنها، برنامه ریزی لازم برای بهبود خدمات ارائه شده و رفع نیازها و خواسته های آنها انجام شود .

حبیب احمدی ضمن اشاره به ظرفیتهای منحصر بفرد استان اصفهان از جمله موقعیت مکانی ویژه و قرار گرفتن در مرکز و مسیر ترانزیت کشور، وجود صنایع مادر، تمرکز واحد های تولیدی و صنعتی و مزیتهای گردشگری گفت : باید از این پتانسیل ها به نحو شایسته در جهت رشد استان و شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کرد.

وی با تبیین اهداف و مأموریتهای بانک توسعه صادرات به عنوان اگزیم بانک ایران ، حمایت از صادرات غیرنفتی از طریق تأمین مالی صادرکنندگان و تسهیل مبادلات و ارائه خدمات ارزی و ریالی را رسالت اصلی بانک دانست و تاکید کرد که مدیران و کارشناسان بانک خود را ملتزم به تحقق بیش از پیش آن می دانند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه توسعه فیزیکی شعب در دستور کار بانک قرار ندارد و در عموم استانها تنها در مرکز استان با یک شعبه به ارائه خدمات می پردازد لیکن در استان اصفهان با توجه به ظرفیتهای خاص آن، در سال گذشته باجه کاشان تأسیس و با توجه به رشد فعالیت در سال جاری به شعبه تبدیل کرد تا بنحو مطلوب به ارایه خدمات مورد نیاز صادرکنندگان استان در کاشان نیز بپردازد.

حبیب احمدی با اشاره نامگذاری سال 96 به عنوان سال حمایت از تولید و اشتغال تصریح کرد : این سال آغاز برنامه ششم توسعه است که دستیابی به رقم 47/5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی بجز میعانات گازی و گاز طبیعی برای آن هدف‌گذاری شده است، دستیابی به این هدف که تحقق آن رشد تولید و اشتغال را در پی دارد، مستلزم سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رشد صادرات غیرنفتی دانستند. این مهم در سایه ثبات اقتصادی به عنوان عامل اصلی لازم جهت توسعه بنگاه های اقتصادی قابل تحقق است.
به گفته وی افزایش سرمایه بانکهای تخصصی ازجمله بانک توسعه صادرات نیز از ضروریات است.

مدیرامور شعب و بازارایابی بانک توسعه صادرات اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به تک رقمی شدن نرخ تورم، کاهش نرخ سود تسهیلات از جمله مؤثرترین عوامل برای تقویت بنگاه های تولیدی و صادراتی است، به همین منظور بانک توسعه صادرات برای کاهش نرخ سود، اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت دریافت منابع ارزان قیمت با صندوق توسعه ملی و تفاهم نامه پرداخت یارانه سود تسهیلات با وزارت صنعت معدن تجارت و سازمان توسعه تجارت نموده است تا هزینه قیمت تمام شده منابع مالی را برای صادر کننده کم کند.





منبع : عصر اعتبار 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار