استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: اصلاح‌طلبان ما را متهم به کندی حرکت و اصولگرایان ما را متهم به تندی حرکت می‌کنند اما ما معتدل حرکت و عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۴۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به چهار محور مهم مبحث ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: امسال دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان خبرگان رهبری را در پیش داریم که به دلیل اهمیت این دو انتخابات در اسفندماه، شدیدا نیازمند فضایی توأم با آرامش، امنیت، ثبات، همدلی و همزبانی، نشاط سیاسی و اجتماعی هستیم.

وی افزود: در همین راستا از تمام جریانات و گروه‌های سیاسی، ائمه جماعات و عامه مردم درخواست داریم که با تمام توان در برقراری این آرامش مشارکت داشته و به برگزاری انتخابات باشکوه، پرابهت و با صحت و سلامت کمک کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در همین راستا ستاد انتخابات استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شده که دبیر آن مدیرکل سیاسی انتخابات است و تاکنون 10 کمیته کاری و پنج گروه کارشناسی در این ستاد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه اطلاعیه ستاد انتخابات کشور توسط ستاد انتخابات استان اصفهان ابلاغ شده است، گفت: فضای انتخاباتی شهرستان‌های استان رصد می‌شود که لازم است تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی و نامزدهای انتخابات، قانون را رعایت کنند تا جوی آرام و سالم در چارچوب قانون تا پایان سال داشته باشیم.

* نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از پنج به 6 نفر در استان اصفهان می‌رسد

زرگرپور همچنین خبر از افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از پنج به 6 نفر در استان اصفهان خبر داد و افزود: قرار است یک نماینده در حوزه کاشان و آران و بیدگل اضافه شود که تاکنون از سوی مجلس اعلام نشده اما آنچه فعلا ملزم به اجرا هستیم 20 نماینده برای استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در 15 حوزه انتخابی و در 24 فرمانداری برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه زمان‌بندی انتخابات از 28 خرداد آغاز می‌شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: البته یک انتخابات میان‌دوره‌ای نیز در استان اصفهان برگزار می‌شود که در 30 روستا و شهر کامو جوشقان است.

* احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اشاره کرد و ادامه داد: در یک اقدام نسنجیده در سال 86 این سازمان منحل شده که اکنون مجددا با پیگیری ریاست جمهوری این سازمان در کشور احیا و به دنبال آن نیز در استان اصفهان فعال شد.

زرگرپور عنوان کرد: هفته گذشته سازمان مدیریت استان اصفهان احیا و دو بخش مدیریت آموزش و پژوهش و تحول اداری از استانداری جدا و به این سازمان ملحق شد، همچنین معاونت جدید هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای به استانداری ملحق می‌شود که این الحاق ظرف 15 روز انجام می‌شود.

* تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اصفهان / مشکل 12 واحد صنعتی برطرف شد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و اظهار کرد: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر اساس اصل 138 قانون اساسی هیئت دولت وظایف خود را به استاندار تفویض کرده که بر اساس آن واحدهای تولیدی که با رکود و کاهش ظرفیت تولید مواجه هستند در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرند که این کارگروه شامل زیرگروه‌ مالیات، بیمه و مسائل بانکی می‌شود.

استاندار اصفهان در ادامه از برگزاری دو جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و بیان کرد: تاکنون مشکل 15 واحد تولیدی در دستور کار بررسی قرار گرفت که مشکل 12 واحد رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه 80 درصد مشکلات واحدهای تولیدی مسائل داخلی است، گفت: به عنوان مثال کارخانه پلی‌اکریل 51 میلیارد تومان مواد تولیدی در انبار خود دارد که به دلیل ورود کالاهای تولیدی از هند در انبار مانده و قادر به فروش آن نیست و یا برخی از واحدهای تولیدی به دلیل عدم امکان تهیه سرمایه در گردش به این وضعیت گرفتار هستند.

* 40 هزار هکتار زمین زیرکشت گندم در استان اصفهان

زرگرپور در بخش چهارم صحبت‌های خود به وضعیت کشاورزی استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: امسال با وجود اینکه بیشترین خشکسالی را در اصفهان داشتیم اما با مدیریت منابع آب توانستیم 40 هزار هکتار کشت گندم و جو داشته باشیم که شامل 30 هزار هکتار گندم و 10 هزار هکتار جو می‌شود.

وی با بیان اینکه برآورد این است که 200 هزار تن گندم و جو داشته باشیم که در سال‌های گذشته نداشتیم، افزود: 3 هزار میلیارد ریال تولید در این بخش صورت گرفته است.

* رئیس‌جمهور مخالف عبور خط دوی مترو از زیر میدان امام (ره) است

استاندار اصفهان در بخش نخست سئوال و پرسش خبرنگاران به سئوالی مبنی بر مخالفت رئیس جمهور بر احداث خط دوی متروی اصفهان پاسخ داد و اظهار کرد: به نظر می‌رسد مفهوم نظر ریاست جمهوری درست فهمانده نشده و رئیس جمهور با خط دوی متروی اصفهان مخالف نبوده، بلکه برخی مطلب را به اشتباه برداشت کردند.

وی تاکید کرد: مخالفت رئیس‌ جمهور برای احداث خط دوی مترو را صددرصد تکذیب می‌کنم، چرا که رئیس‌ جمهور فقط مخالفت خود را نسبت به عبور این خط از زیر میدان امام (ره) اصفهان اعلام کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بررسی خط دوی متروی اصفهان پیش از سفر ریاست جمهوری در جلسه‌ای با حضور 15 نفر از وزرا و خود شخص رئیس‌جمهور مطرح و بررسی شد، گفت: با دستور رئیس‌جمهور 600 میلیون دلار برای فاینانس خط دو مترو اصفهان موافقت شد.

وی ادامه داد: خط دو مترو اصفهان از شرق تا غرب این شهر در چهار قطعه تعریف شده که یکی از این قطعه‌‌ها از زیر میدان امام (ره) رد می‌شود که رئیس‌‌جمهور با این امر مخالف و تصمیم آن را زیر نظر یونسکو دانست.

زرگرپور با اشاره به اینکه رئیس‌ جمهور از روند طولانی‌ شدن متروی اصفهان بسیار اظهار تأسف‌ کرد، گفت: رئیس جمهور حتی در صورت قبول یونسکو برای رد شدن خط دوی مترو اصفهان از زیر میدان امام (ره) بر عدم عبور آن تاکید کرد.

وی در ادامه از کلنگ‌زنی آغاز عملیات خط دوی متروی اصفهان همزمان با افتتاح خط یک مترو با حضور اصحاب رسانه خبر داد.

* آب در زاینده‌رود برای یک ماه همچنان جاری است

استاندار اصفهان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ریاست جمهوری قول داد زاینده‌رود خشک نشود اما این این قول عملیاتی نشد، افزود: بر اساس تصمیم شورای هماهنگی آب پس از بسته شدن رودخانه اکنون مجددا به صورت محدود باز شده است که پنج متر مکعب آب بر ثانیه جاری می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون مقدار کمی آب به مدت یک ماه در رودخانه زاینده‌رود جاری می‌شود تا برخی شاخص‌ها مانند میزان تبخیر و نفوذ در بستر رودخانه مشخص شود.

زرگرپور با تاکید بر اینکه هنوز مدیریت آب نتوانسته است رفتار زاینده‌رود را مدل‌سازی کند، گفت: باید یک سری از مصرف‌کنندگان برداشت آب شناسایی و در نخستین فرصت باید بسترسازی رودخانه انجام و جلوی نفوذپذیری آب گرفته شود.

وی همچنین در خصوص پساب فاضلاب و آبیاری سبزیجات و سیفی‌جات بیان کرد: این قضیه مربوط به تخلیه تانکرهای حمل فاضلاب در مزارع بود که البته از سوی مرکز بهداشت استان پیگیری شده است.

* فرودگاه اصفهان توسعه می‌یابد

استاندار اصفهان در بخشی از پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد وضعیت فرودگاه اصفهان و عدم سالن پرواز خارجی بیان کرد: هر روز یک یا دو پرواز خارجی از فرودگاه اصفهان انجام می‌شود که در راستای توسعه آن قرار بر این شده است که پارکینگ و باند این فرودگاه حدود 20 هزار متر مربع توسعه و پارکینگ هواپیماها نیز از 10 فروند به 20 فروند افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین اجرای پروژه‌ای با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان جهت پروازهای خارجی در نظر گرفته شده که نمونه آن اصفهان ایرلاین نیز تا پنج فروند هواپیما به فرودگاه اصفهان تا چند ماه آینده اضافه می‌کند.

زرگرپور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ترکیبات و تغییرات مدیریتی استان بیان کرد: اصلاح‌طلبان ما را متهم به کندی حرکت و اصولگرایان ما را متهم به تندی حرکت می‌کنند اما ما معتدل حرکت و عمل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از هر دو جناح در سطح مدیریت استان استفاده کرده‌ایم، افزود: در برنامه‌های استان به صورت خطی و جناحی برخورد نمی‌کنیم بلکه قائم به نتیجه هستیم و از همین نمایندگان می‌خواهیم در مورد پیگیری مسائل مهم استان توضیحاتی ارائه دهند.

استاندار اصفهان یادآور شد: نمایندگان باید خود پاسخگوی پیگیری مطالبات باشند و باید از آنها پرسید که آیا پیگیر مشکلات استان بودید؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار