قرار است بانک مرکزی طی یک هفته به صورت ضرب العجل مشکل موسسات مالی و اعتباری را حل کند این در حالی است که در یکسال اخیر معضل این موسسات بسیار دردسرساز برای مردم شده و موجب اعتراضات بسیاری بوده و حال این فرصت یک هفته ای آیا قرار است چه معجزه ای را میسر کند؟!
کد خبر: ۴۵۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 11 July 2017
به گزارش تابناک : نمایندگان مجلس امروز به بانک مرکزی یک هفته فرصت دادند تا مشکل سپرده گذاران موسسات مالی همچون کاسپین را حل و فصل و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی در آغاز نشست علنی امروز (سه شنبه 20 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز با رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: در این جلسه با حضور رئیس کل بانک مرکزی و همکاران وی مشکلات سپرده گذاران این موسسات اعتباری بررسی شد و در این جلسه دکتر پزشکیان که از سوی مجلس مسئولیت پیدا کرده بود تا در جلساتی این موضوع را رسیدگی کند، گزارشی به نمایندگان ارائه کرد.

این در حالی است که طی یکسال اخیر با وجود جلسات مختلف هنوز هیچ اقدامی از سوی بانک مرکزی دیده نشده است و چگونه ممکن است سیف بتواند ظرف یک هفته این معضل را رفع کند؟!

ناگفته نماند که در جلسه امروز اعلام وصل مبنی بر عدم پیگیری معضل موسسات اعتباری نیز انجام شد.

وکیلی عضو هیئت رییسه مجلس، اعلام وصول سوال ملی ۶۱ نماینده از وزیراقتصاد درخصوص دلیل عدم پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری را مطرح کرد.


قوه قضاییه گزینه بعدی برای رسیدگی به پرونده موسسات اعتباری غیرمجاز
گفتنی است اگر در این یک هفته بانک مرکزی نتواند تعیین تکلیف این موسسات را انجام دهد از سوی مجلس پیگیری این مسئله به قوه قضاییه سپرده می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص می گوید: پاسخگویی در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز محور جلسه غیر علنی مجلس بوده است.

به گفته شهاب نادری این موضوع برای تعیین تکلیف نهایی به صحن مجلس ارجاع شده بود که امروز پس از توضیحات سیف در جلسه غیر علنی نمایندگان فرصت یک هفته ای برای تعیین تکلیف این نوع موسسات از سوی بانک مرکزی در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: در صورتی که در مهلت یک هفته ای، بانک مرکزی نتواند این نوع موسسات را تعیین تکلیف کند با موافقت نمایندگان اعمال ماده 236 و ارسال پرونده این موسسات به قوه قضاییه صورت می گیرد.

حرکت‌های جدید بانک مرکزی
بر اساس این گزارش، خوشبختانه فشارهای مجلس به بانک مرکزی مثمرثمر بوده و یکی از نتایج آن، افتتاح حساب برای واریزمبلغ علی‌الحساب سپرده‌گذاران در کاسپین از روز گذشته است.

ولی الله سیف در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار اخباری درباره کسر 10درصدی پول سپرده گذاران کاسپین، گفته: همانگونه که بارها تاکید شده این مبلغ که به سپرده گذاران پرداخت می شود، تسویه حساب نبوده بلکه علی الحساب است و تسویه حساب نهایی پس از شناسایی تمامی دارایی ها و ارزیابی آنها صورت می گیرد، که در آن زمان با تمامی سپرده گذاران تسویه کرد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رقم پرداختی کنونی به هر طریقی که پرداخت شده به صورت علی الحساب بوده است، افزود: با توجه به اینکه مراجعه کم بوده از روز گذشته تصمیم گرفته شده که این مبلغ به حساب تمامی سپرده گذاران واریز شود، چراکه لیست این افراد وجود دارد.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار