معاون وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در تاریخ 30 تیر ماه در وین خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 11 July 2017
به گزارش تابناک : سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه پیش از آغاز نشست دو جانبه با سرگی ریابکوف، معاون وزیر  امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ایران در قبال بد عهدی‌های آمریکا در نقض برجام برنامه‌ای دارد، گفت:‌ «در حال حاضر آقای ریابکوف برای مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده‌اند و ما امروز جلسه مذاکره با ایشان را داریم. مشورت‌های سیاسی ما با دولت روسیه در موضوعات متنوعی جریان دارد و در موضوع برجام نیز در سفرهای متقابل بنده و آقای ریابکوف صحبت کرده‌ایم. امروز دور جدیدی از این مذاکرات را خواهیم داشت که در آستانه دور بعدی کمیسیون مشترک برجام است که انشاءالله در روز 30 تیر ماه برگزار خواهد شد.»
عراقچی با اشاره به اینکه در این نشست پیشاپیش موضوعات مربوط به کمیسیون مشترک را بررسی خواهیم کرد، بیان کرد: «صحبت‌های اخیر و موضوعاتی که در اجلاس جی20 مطرح شد، موضوعاتی است که باید درباره آنها صحبت کنیم. موضوع بدعهدی آمریکا یکی از موضوعاتی است که درباره آن صحبت خواهیم کرد. نحوه مقابله دولت جدید آمریکا با موضوع برجام و دیدگاه‌هایی که مطرح کردند یکی از بحث‌های جدی ما در کمیسیون خواهد بود.»
عراقچی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در این باره که آیا کمیسیون مشترک با توجه به سفر وزیر امور خارجه و معاونانش برای آخر هفته به نیویورک در آنجا برگزار خواهد شد، گفت: «کمیسیون مشترک در وین برگزار می‌شود. بحث جلسه نیویورک اجلاس عالی رتبه سیاسی سازمان ملل متحد است که در خصوص موضوعات مختلف به بحث و بررسی خواهیم پرداخت و آقای ظریف با مقامات کشورهای دیگری که شرکت می‌کنند برنامه‌های دیگر خواهد داشت.»
عراقچی گفت:‌ «آقای ظریف در حاشیه جلسه نیویورک، سخنرانی‌هایی در مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌ها دارند که انشاءالله برگزار خواهد شد ولی کمیسیون مشترک در وین برگزار خواهد شد و ما از نیویورک به وین می‌رویم.»
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا در این باره که برنامه دیدارهای ظریف در نیویورک مشخص شده و آیا دیداری با آمریکایی‌ها نیز خواهید داشت، اظهار داشت: «مذاکرات دو جانبه با کشورهای دیگر انجام خواهد شد. با اعضای 5+1 نیز ملاقات‌های خودمان را داریم. با طرف آمریکایی ملاقات‌های ما اگر هم انجام شود بر اساس ضرورت است و در چهارچوب مسائل اجرایی مربوط به برجام. ارتباط دیگری بیش از این نداریم و اگر لازم باشد در سطح کارشناسی یا در همین حدود بر اساس ضرورت ممکن است دیدارهای دو جانبه‌ای که فقط مربوط به اجرای برجام باشد داشته باشیم.»





منبع : هم اندیشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار