مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن شاره به بارش باران در مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور از وزش باد شدید و وقوع گرد و غبار در شش استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 09 July 2017
به گزارش تابناک : احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در برخی مناطق سواحل دریای خزر، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی و بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) در مناطقی از سواحل خزر این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) بارش باران در نیمه شرقی سواحل خزر و شمال شرق کشور انتظار می‌رود همچنین از این روز دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی روزهای (یکشنبه ۱۸ تیرماه) و دوشنبه (۱۹ تیرماه) به دلیل نفوذ جریان‌های مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: وزش باد در برخی نقاط به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود همچنین طی این مدت در بعضی ساعات با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان اهواز طی دو روز آینده، توضیح داد: آسمان اهواز روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) صاف همراه با غبار محلی در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۳۱ و حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) صاف در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۳۱ و حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان تصریح کرد: اهواز گرم‌ترین شهر کشور طی دو روز آینده با حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد و اردبیل خنک‌ترین شهر با کمینه دمای ۱۲ و بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد در روز دوشنبه (۱۹ تیر ماه) و کمینه دمای ۱۱ و بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد در روز (سه‌شنبه ۲۰ تیرماه) است.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار