تابناک: کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اردستان مقام اول استان را در تولید گرمک و طالبی دارد.
کد خبر: ۴۵۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 08 July 2017
تابناک اصفهان: فردین ابراهیمی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد تولید گرمک و طالبی در استان اصفهان 33 تن در هکتار است، افزود: شهرستان اردستان با یک هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت در جایگاه نخست استان از لحاظ تولید قرار دارد و بعد از آن، شهرستان‌های آران و بیدگل، اصفهان و برخوار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی ادامه داد: این محصولات، نیاز به میزان زیادی آب دارند، اما کشاورزان اصفهان با استفاده از مالچ پلاستیک و آبیاری تیپ موفق به کاهش چشمگیر مصرف آب شده‌اند و به گونه‌ای که در حالت عادی برای هر هکتار به 12 هزار متر مکعب آب نیاز است اما با اقدامات شکل گرفته، این میزان آب به چهار تا پنج هزار متر مکعب رسیده است.

کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: کشت گرمک وطالبی در مناطق مختلف از اوایل بهمن ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد، برداشت این محصولات نیز از اوایل فروردین تا اواخر تیرماه انجام می‌شود.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت کشت گرمک و طالبی در سطح استان اصفهان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته، در حدود سه هزار و 600 هکتار از اراضی استان به کشت این محصولات اختصاص یافت و در حدود 122 هزار تن گرمک و طالبی تولید شد.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته، در حدود سه هزار و 600 هکتار از اراضی استان به کشت این محصولات اختصاص یافت و در حدود 122 هزار تن گرمک و طالبی تولید شد.    
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار