معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در شرایط کنونی با توجه به محدودیت منابع آبی استان، افزایش بهره‌وری در مصرف آب از اولویت‌های بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 08 July 2017
به گزارش تابناک : اصغر محسن‌زاده کرمانی بر لزوم تغییر الگوی کشت بر اساس شرایط استان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش در حال شکل گرفتن است، امروز شاهد گسترش کشت در محیط‌های کنترل شده و گلخانه‌ها هستیم، از طرفی جایگزینی و تغییر فصول در برخی کشت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته، برای نمونه کشت چغندر از بهار به پاییز منتقل شده است و جایگزینی ارقام مقاوم به شوری و خشکی نیز در حال گسترش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: تلاش‌ بسیار زیادی شکل گرفته تا از وارد شدن هر گونه خسارت به کشاورزان جلوگیری شود و در همین ارتباط سیاست‌های خرید تضمینی نیز در حال اجرا است به گونه‌ای که این سیاست‌ها برای ۱۷ محصول زراعی و ۱۱ محصول باغی اجرا می‌شوند.

وی با اعلام گسترش پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در سطح استان اصفهان، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۹۰ هزار هکتار از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان که به کشت غلات اختصاص یافته‌اند سم پاشی شده‌اند، البته در این بخش نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتری است تا بتوان دامنه فعالیت‌ها را گسترش داد.





منبع : ایمنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار