کد خبر: ۴۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 06 July 2017
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب با اعتباری قریب به ۴۹ میلیارد ریال و با پوشش ۶۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیض الله پاسره بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه در فاز جاری ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: روستاهای منطقه چین به مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب متصل هستند و مشکلی از بابت تامین آب ندارند.

پاسره اظهار داشت: تنها در برخی از روستاهای این منطقه به واسطه نبود راه و جاده دسترسی مناسب انتقال تاسیسات آبرسانی عملاً مقدور نیست که البته سعی شده با آبرسانی سیار به صورت مستمر و به محض درخواست از طرف روستائیان کمبودها جبران شود.

مدیرعامل آبفای روستایی با اشاره به انتشار برخی خبرها مبنی بر آبرسانی هفته ای یک بار به روستاهای چین تصریح کرد: در منطقه چین برخی روستاها به واسطه نبود جاده دسترسی مناسب و امکان پذیر نبودن انتقال تاسیسات آبرسانی به صورت سیار آنهم به مستمر و بلافاصله پس از درخواست روستائیان آن مناطق آبرسانی می شوند و در سایر روستاهای این منطقه مشکل خاصی نداریم.

پاسره ابراز داشت: هر وقت نیاز به آبرسانی باشد حتی روزی دو مرتبه اقدام به آبرسانی می شود و اینکه گفته می شود هفته ای یک مرتبه آبرسانی می شود مغایر با واقعیت است.

پاسره گفت: به واسطه مشکلات زیادی که در روستاهای محروم منطقه چین و لوداب داریم علاوه بر مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب مناقصه جدید به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه و بازسازی شبکه های داخلی و منابع ذخیره روستاهای چین برگزار شده است و برنده آن نیز مشخص شده است که بزودی این طرح عملیاتی می شود.

پاسره گفت: روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به واسطه شرایط خاص جغرافیایی عملیات آبرسانی را با مشکلات و هزینه های هنگفتی روبرو می سازند اما با این وجود هیچگاه عملیات توسعه شبکه و بهبود آبرسانی به روستاهای استان متوقف نبوده و در ادامه نیز از تمام توان و امکانات برای مرتفع شدن موضوع و مشکلات آب روستاهای استان استفاده می کنیم.

پاسره تاکید کرد: یکی از مشکلات عدیده روستاهای استان استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی و باغداری است که علاوه بر هزینه هایی که به تاسیسات آبرسانی میرساند مشکلاتی برای تامین آب شرب این روستاها ایجاد می کند و ضروری است برای عبور از فصل گرم سال از اقدامات اینچنینی پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار