شماری از اهالی روستاهای چابهار در خواست کردند: راه بریس- کالبر و جاده ساحلی بریس بطرف پسابندر وگواتر از توابع بخش دشتیاری چابهار از حدود 18 سال پیش تاکنون در انتظار روکش آسفالت هستند.
کد خبر: ۴۵۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 06 July 2017
اهالی روستاهای یادشده در تماس با خبرنگار ایرنا خواستار بازدید از این راه و گفت و گو با مردم شدند.
یکی از روستاییان گفت: تنها راه ارتباطی بیش از 156 روستای بخش دشتیاری و شهر نگور به نوار ساحلی و بنادر صیادی بریس، پسابندر و گواتر از روستاهای کالبر و رودیک عبور می کند.
جمیل تجار افزود: این راه ارتباطی باریک و پرپیچ وخم از زمان احداث و آسفالت در حدود بیش از 25 سال پیش تاکنون حتی یکبار روکش آسفالت نشده است و براثر بارندگی ها و تردد تانکرهای آبرسانی سیار، نفتکش، کامیون های باری و سایر وسائط نقلیه تخریب شده است بطوریکه هزاران نفر از صیادان، مسافران و اهالی منطقه برای رفت وآمد با مشکلات جدی مواجه هستند.
نوار ساحلی چابهار- بریس و گواتر با توجه به اهمیت آن و تردد زیاد تانکرها، کامیون های باری جابجایی انواع آبزیان(ماهی ومیگو) و وجود کارخانه های تن ماهی و متصل به مرز نیازمند دوبانده شدن است تا اهالی منطقه، صیادان و گردشگران بتوانند براحتی رفت آمد کنند.
حامد جوهر یکی از صیادان که هر روز از مسیر رودیک تا بریس تردد می کند اظهار داشت: راکبان موتور سیکلت ها اگر یک چاله را متوجه نباشند سریعا واژگون و دچار حادثه و خسارت جانی و مالی می شوند.
شیرمحمد راهول نیز گفت: یکی از صیادان روستای رودیک مولاداد منطقه دشتیاری هنگام تردد در جاده رودیک به بریس دچار حادثه و فلج شده و از چهار سال پیش خانه نشین شده است.
بخشدار دشتیاری از توابع شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه ارتباطی نگور مرکز بخش دشتیاری و روستاهای منطقه به بندر بریس و پسابندر در اثر تردد زیاد کامیون ها و تانکرهای آبرسانی سیار تخریب و چاله های زیادی دارد که بعضا حوادث ناگوار پیش می آید.
ابابکر بلوچ بیان کرد: تنها مسیر رفت و برگشت صیادان برای عزیمت به محل کار در بندر بریس و پسابندر همین محور تخریب شده و ناهموار است و مردم گلایه های زیادی برای روکش نشدن آن بعد از گذشت سالها دارند.
وی افزود: تاکنون شمار زیادی در مسیر ساحلی گواتر- چابهار و بریس به نگور در حادثه تصادف و واژگونی خودرو و موتور سیکلت کشته و یا زخمی شده اند.
وی ادامه داد: این محور خیلی باریک و کم عرض است بطوریکه از هر طرف بیش از یک متر بر اثر بارندگی و تردد خودروها تخریب شده است.
بخشدار دشتیاری بیان کرد: چنانچه 2 کامیون رودروی هم برسند لاستیک یکی از آنها باید در خاکی باشد که در غیر اینصورت وقوع تصادف حتمی است.
وی ادامه داد: پیگیری های زیادی برای روکش آسفالت 16 کیلومتر محور بریس به نگور انجام شده است ولی متاسفانه راه و شهرسازی می گوید اعتباری برای بهسازی این محور ندارد.
به گزارش ایرنا، نگور مرکز بخش دشتیاری در فاصله 68 کیومتری شهر چابهار واقع شده است. 
بخش دشتیاری با 165 روستا بیش از 75 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است. 
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار