تابناک: از بین بردن صدها تن خیار از سوی کشاورزان فلاورجان و یزد آباد اصفهان به دلیل کاهش قیمت خیار و عدم خرید آن از سوی متولیان حکایت نه خود خوری نه کس دهی گنده کنی به سگ دهی شده است.
کد خبر: ۴۵۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 05 July 2017
تابناک اصفهان: افزایش تولید بی‌رویه کشت خیار در اصفهان، عدم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت این محصول در اصفهان به هر کیلوگرم ۲۰۰ تومان سبب اعتراض بسیاری از کشاورزان اصفهانی شده است.
 
کشاورزان یزدآباد اصفهان در اعتراض به پایین بودن قیمت خرید محصول خیار از آنها توسط دلالان و بنگاه‌داران، اقدام به معدوم کردن چندین تن خیار تازه‌ای کردند که آماده عرضه به بازار بود.
 
کشاورزان اصفهانی برای نشان دادن اعتراض خود، محصولاتی را که به میدان میوه و تره‌بار آورده‌اند، اما به قیمت مناسبی به فروش نرسیده را به کف خیابان ریختند به‌طوری که براساس اظهارات آنها این محصول به‌ دلیل تولید بیش از اندازه تا هر کیلوگرم 200 تومان نیز به فروش می‌رسد و فروش آن به‌صرفه نیست. در ماه‌‌های گذشته هم برخی کشاورزان فلاورجان از قیمت پایین خیار گلایه داشتند که آنها نیز به نشانه اعتراض محصولات خود را کف خیابان ریخته‌ و معدوم کردند.
 
یکی از مشکلات متفاوتی که در بازاررسانی در اصفهان خود را نشان داده، ورود کشاورزان اتباع خارجی به بازار تولیدات کشاورزی است. براساس گفته کشاورزان محلی، با تولیداتی که آنها در شاهین‌شهر انجام می‌دهند بازار اشباع شده و محصولات کشاورزان داخلی به ‌قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار