بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ی طرح اهدای کتب نفیس به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادها، استادان و فرهیختگان، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به‌عنوان اثری ارزشمند و ماندگار، به استاندار اصفهان اهداء کرد.
کد خبر: ۴۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 04 July 2017
به گزارش تابناک : این قرآن نفیس به خط عبدالله طباخ هروی، از شاگردان جعفر تبریزی (بایسنقری)، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در سال ۱۰۴۰ هجری قمری وقف حرم حضرت امام‌رضا (ع) شده‌است. این کتاب در سال ۱۳۹۴ با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد.

دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان در مراسم اهدای این کتاب، ضمن تقدیر از بانک‌پاسارگاد به‌عنوان بانک حامی فرهنگ و هنر، اظهار امیدواری کرد که اقدامات این بانک، در حمایت از حفظ آثار ارزشمند فرهنگی و هنری تداوم یابد.

گفتنی است «مصحف شریف خراسان»، در قرن نهم هجری قمری، توسط «عبدالله طباخ هروی» کتابت شده‌ و در آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. این مصحف شریف، در قطع رحلی سلطانی، ۳۳*۴۷ سانتی‌متر مربع، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است. از این هنرمند بزرگ قرن نهم هجری به‌جز کتابت قرآن کریم، آثار چندانی باقی نمانده‌است.

اهدای این اثر ارزشمند، به‌منظور بهره‌مندی خطاطان، هنرمندان و دانشجویان، به برخی از نهادها و مراکز فرهنگی به‌ویژه دانشکده‌های علوم و ادبیات انسانی دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.





منبع : اقتصاد برتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار