معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیراز، پایگاه دوم و به عنوان یک قلب تپنده در پرستاری کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۴۵۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 04 July 2017
تابناک فارس به نقل از مهر ، آیین نکوداشت رییس پیشین دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) و تجلیل از خدمات ارزنده مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: شیراز، پایگاه دوم و به عنوان یک قلب تپنده در پرستاری کشور، به شمار می رود.

دکتر محمد میرزابیگی افزود: امروز به بهانه گرامیداشت علم، دانش و مدیریت، گرد هم آمدیم، که ببینیم چه نگاه و رویکردی، از سوی چه افرادی اتفاق می افتد و افراد خاص هستند که قدم های برجسته ای بر می دارند.

وی  ادامه داد: وقتی به پس زمینه این افراد بزرگ نگاه می کنید، آنها از جنس مدیرانی هستند، که می سازند که بماند و این افراد به مدیریت جان تازه ای می دهند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، اضافه کرد: ازدحام جمعیت و حضور اساتید در این گرامیداشت، بیانگر وجود این افراد در قلب و ذهن ما است، زیرا آنان در دوره های مسوولیت خود، توانستند اثرگذاری مناسبی، داشته باشند.

دکتر میرزابیگی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۰ دانشکده پرستاری، ۶۰ هزار دانشجو، ۱۴۰ هزار فارغ التحصیل، ۲۰ استاد تمام و ۱۴ هزار مدیر پرستاری در کشور وجود دارد.

وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل برگزاری این مراسم گرامیداشت، تقدیر کرد و گفت: کار مبتنی بر قدرشناسی، باید در همه جای کشور انجام شود، تا فرهنگ قدرشناسی در مدیریت گسترش یابد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، در خصوص آموزش بیشتر به کارشناسان پرستاری در دانشکده ها تاکید کرد و افزود: کارشناسی پرستاری، درب ورودی حرفه پرستاری است، زیرا پایه باید قوی باشد، تا ما مدافع توسعه پرستاری باشیم و این توسعه با تلاش و دعای مردم شدنی است، به شرطی که به فکر مردم باشیم، تا مانند این اساتید ارزشمند، در جامعه بیشتر شود.

پرستاری در منزل، دستاوردی دیگر از مجموعه خدمات پرستاری در کشور

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین، گفت: در چند سال گذشته، با همت حوزه پرستاری وزارت بهداشت و درمان، اتفاقات خوبی در مجموعه پرستاری رقم خورده که از بزرگترین دستاوردها، می توان به پرستاری در منزل اشاره کرد و باید به نوع احسن و مناسب استفاده شود.

دکتر عبدالخالق کشاورزی افزود: همه باید آگاه باشند که در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه ها، نگاه ها بر اجرای یکپارچه مجموعه سلامت است و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مهم به خوبی انجام می شود.

وی  ادامه داد: امروز تقدیر از افرادی انجام می شود که در حوزه آموزش، درمان و اجرایی، نمونه و الگو هستند و هیچ وقت مسایل موجود، آنها را از پای در نیاورده است؛ آموزش و پرورش پرستاران، یکی از زوایای زحمت و تلاش این دو فعال عرصه خدمات پرستاری استان است.

رییس هیات بورد پرستاری کشور و رییس دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دیگر سخنران این آیین نکوداشت بود که از ابتکار دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برگزاری این مراسم، تقدیر کرد و گفت: برگزاری این برنامه ها در کشور، در حوزه پرستاری اندک و البته برای حرفه پرستاری بسیار بااهمیت است.

دکتر عباس عباس زاده افزود: اساتید سرمایه با ارزش و گوهر گرانبهای کشور هستند و تقدیر از آنان، لازم و ضروری است.

دکتر علی محمد آدابی رییس کل نظام پرستاری کشور، این مراسم را تقدیر از نکویی، محبت و بزرگی دانست و افزود: دانشجویان تربیت شده رشته پرستاری، ادامه دهنده کار پرفروغ این اساتید هستند و باید امیدوارانه راه توسعه پرستاری را ادامه داد.

پرستاری، خدمتی شبانه روزی

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرستاری را یک حوزه ۲۴ ساعته عنوان کرد و گفت: پرستاران با تمام مسایل موجود، با تلاش سیاست های دانشگاه و وزارت بهداشت را انجام می دهند و با تمام وجود از بیماران مراقبت می کنند.

محبوبه ظریفکارفرد با تاکید بر پرستاری جامعه نگر، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک کارگروه برای پیش بردن مسئله پرستاری در منزل(home care) به صورت علمی تشکیل شده است، همچنین دانشگاه برای ایجاد یک کارگروه در وزارت بهداشت برای این موضوع، آمادگی کامل در زمینه همکاری و توسعه آن دارد.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) نیز گفت: در این دانشکده بیش از ۱۲۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، که مرهون زحمات و تلاش این پیشکسوتان است.

مریم حضرتی افزود: این دو فرد در علم، علم اندوزی، پرستاری و درمان، تلاش بسیاری داشته و دارند و در جامعه ای که قدر بزرگان را ندانند، کوچکترهای آن، هیچ وقت بزرگ نمی شوند و امروز، ما برای ارج نهادن به مقام علم، دور هم جمع شدیم.

وی اساتیدی مانند دکتر مداح و دکتر شریف را تاریخچه ناطق پرستاری مدرن در ایران دانست و ادامه داد: در هیچ حرفه ای به اندازه پرستاری، نمی توان رضایت شغلی کسب کرد.

مادر پرستاری نوین ایران نیز دیگر میهمان و سخنران این آیین بود و گفت: پرستاری را باید با عشق به مردم آغاز کرد، زیرا تنها راهی است که می توان پرستاری را ارتقا بخشید.

دکتر سادات سید باقر مداح با تاکید بر تربیت پرستاران پایه، افزود: اگر پرستاران پایه درست تربیت شوند، این رشته به سطوح بالاتر ارتقا می یابد، همچنین پرستاران عضو تیم سلامت هستند و باید از یکدیگر علم و دانش و تجربه بیاموزند که اثربخشی آن در مراقبت از بیمار دیده می شود.

او ادامه داد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر انسجام و قداست پرستاری و اصالت بخشیدن به این رشته، بسیار کوشا هستند، که این مهم، در همبستگی بین حوزه آموزش و درمان مشاهده می شود.

دکتر فرخنده شریف رئیس پیشین دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) نیز که در این آیین مورد تقدیر قرار گرفت، در سخنانی با تاکید بر تلاش برای پیشرفت رشته پرستاری، گفت: پرستاران باید بیشتر تلاش کنند، تا در جامعه با اهمیت تر باشند.

این مراسم با حضور روسای دانشکده های منطقه پنج کشور، دانشکده های پرستاری دانشگاه، پرستاران، سرپرستاران، مدیران پرستاری بیمارستان های استان، مسوولان و مدیران  وزارت بهداشت  و دانشگاه برگزار و از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، رییس دانشگاه، معاونت درمان، مراکز پرستاری در منزل، رییس نظام پرستاری کشور، مجمع مدیران پرستاری، دانشکده پرستاری شیراز، بیمارستان نمازی و روسای دانشکده های پرستاری منطقه پنج، از دکتر فرخنده شریف و محبوبه ظریفکارفرد به پاس خدمات رسانی در عرصه پرستاری، تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار