رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور از پیش‌بینی احداث 173 واحد کلاس درس در 3 استان محروم کشور در سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 03 July 2017
به گزارش تابناک : پیش از ظهر امروز محمدتقی نظرپور در ششمین نشست شورای هماهنگی و بهبود و ارتقای شاخص های آموزش وپرورش در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و باحضور وزیر آموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: طی تفاهم نامه ای که با بنیاد علوی و بنیاد برکت داریم، قرار است 173 کلاس درس در 3 استان محروم کشور، سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان طی سال 96 احداث شود که 50 درصد اعتبارات آن توسط آن بنیاد و 50 درصد توسط سازمان نوسازی ، تأمین می شود.


وی با اشاره به مطلوب نبودن اعتبارات در این بخش گفت: برای محقق شدن تعهدات نیاز به تأمین اعتبار داریم .


نظرپور افزود: در این 3 استان ، چندین طرح نیمه تمام داریم که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 80 درصد است که در صورت دریافت اعتبار لازم می توانیم در مهر ماه 96 تعهدات پیش بینی شده را به انجام برسانیم.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در جشنواره سواحل مکران، کار احداث 99 پروژه از 170 پروژه مصوب آغاز شد که تاکنون 29 پروژه به بهره برداری رسیده است.


وی ادامه داد:  مدارسی که توسط بنیاد علوی و بنیاد برکت احداث می شود، نیازمند نگهداری و تجهیزات است، بنابراین اگر همگام با افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی ، اعتباراتی برای تجهیز و نگهداری آنها اختصاص داده نشود، عمر این مدارس کوتاه خواهد بود.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نظرپور، خاطرنشان کرد: اگر در سازمان برنامه و بودجه، ردیف اعتباری به منظور تجهیز و نگهداری مدارس اختصاص یابد، مشکل نگهداری مدارس حل خواهد شد و مدارس عمر مفید بیشتری خواهند داشت.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور با اشاره به اعتبارات موردنیاز هزار میلیاردی برای تعمیرات اساسی 105 هزار مدرسه در کشور، یادآور شد: تأمین این هزینه از سوی آموزش وپرورش به تنهایی مقدور نیست و برای افزایش طول عمر فضاهای ساخته شده آموزشی و پرورشی، به یاری سازمان ها و نهادهای دیگر نیاز می باشد.




منبع : نوآوران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار