رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان:
تابناک: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان از شروع اجرای طرح ایمن‌سازی دام‌های سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان، مرتضی رحمانی با اشاره به شروع اجرای طرح ایمن‌سازی دام‌های سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان اصفهان اظهار داشت: اجرای طرح واکسیناسیون مذکور در راستای خدمت‌رسانی به دامداران زحمت‌کش شهرستان و با هدف مقابله با بیماری تب برفکی در جمعیت دامی آغاز شده است‌.

وی به 100 هزار رأس دام سنگین اعم از گاو و گوساله در این شهرستان اشاره کرد و افزود‌: اکیپ‌های عملیاتی این شهرستان 20 هزار رأس دام سنگین را تاکنون واکسینه کرده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان بیان کرد: در راستای واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی، اجرای 60 درصد عملیات یاد شده به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا را مطابق با آخرین بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان دامپزشکی کشور دانست و تصریح کرد: تمام تلاشمان را با هماهنگی و همراهی مسئولان و دستگاه‌های بین بخشی به‌کار می‌گیریم تا شاخص‌های بهداشتی را در این قشر زحمت‌کش جامعه بهبود ببخشیم.

رحمانی گفت: از همه دامداران در‌خواست می‌کنیم با خودداری از هرگونه جابجائی دام در زمان انجام این فاز و جلوگیری از ورود هر نوع دام جدید به داخل دامداری، با اکیپ‌های بخش غیر‌دولتی یا دولتی مساعدت لازم را انجام دهند‌.

به گزارش تسنیم، پیش‌بینی می‌شود در این مرحله که از 12 خرداد‌ماه امسال شروع و تا 22 تیر‌ماه ادامه دارد، حدود 85 هزار رأس از دام‌های سنگین شهرستان زیرپوشش عملیات ایمن‌سازی علیه بیماری تب برفکی قرار گیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار