معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت:‌ تا پایان سال 1395 در استان بیش از 12 هزار پروژه به بهره‌برداری رسید که بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شد.
کد خبر: ۴۵۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 03 July 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی طرفه در آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی از شش پروژه عمرانی در شاهین‌شهر اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم اجرا و فعال کردن طرح‌ها و پروژه‌های مهم در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه جایگاه این پروژه‌ها در حوزه شهرداری‌ها و بخش خصوصی قابل‌توجه است، تصریح کرد: نزدیک به 38 درصد پروژه‌هایی که ذکر شد توسط 107 شهرداری استان عملیاتی شد که این شهرداری‌ها وظیفه سرویس‌دهی به 80 درصد جمعیت ساکن استان اصفهان را بر عهده‌ دارند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: نزدیک به 40 درصد پروژه‌های عمرانی توسط بخش خصوصی به مرحله اجرا درآمد که نشان از اعتماد این حوزه به دولت است.

طرفه با بیان اینکه پروژه‌های خط اول مترو، ورزشگاه نقش‌جهان، مصلای اصفهان و ... در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: اعتبارات طرح‌های عمرانی استان اصفهان از سوی دولت امسال نسبت به سال‌های گذشته 34 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: کنارگذر شرق به طول 90 کیلومتر یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که امسال در استان اصفهان عملیات اجرایی آن شروع شد. کنارگذر غرب نیز که یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان است که نزدیک به 14 کیلومتر آن عملیات اجرایی آن شروع‌ شده و با افتتاح آن گام مؤثری در انتقال حمل‌ونقل شمال و جنوب استان اصفهان اتفاق می‌افتد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان اظهارکرد: اعتبار و پیمانکار قطار سریع و السیر اصفهان به شاهین‌شهر مشخص‌ شده. اولین تخصیص اعتبار معادل 2.7 میلیارد دلار از طریق فاینانس به پیمانکار صورت گرفته و تعدادی از کارگاه‌های آن نیز شروع به فعالیت کرده‌اند و در سال جاری بحث ایستگاه اصفهان و اتصال آن به خطوط ریلی نهایی خواهد شد.

طرفه گفت: در 107 شهر استان اصفهان سالانه نزدیک به شش هزار میلیارد تومان از طریق درآمدهای شهرداری‌ها برای خدمت به مردم هزینه می‌شود. با توجه به جمعیت 80 درصدی شهری استان حدود یک‌میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه می‌شود که حدود 70 درصد درآمدهای شهرداری‌ها در حوزه عمرانی هزینه می‌شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به جمعیت رو به رشد شاهین‌شهر گفت: در دوره جدید شورای شهر و دولت طرح تفصیلی و جامع آن به تصویب رسیده است، که مجوزهایی برای جذب سرمایه‌گذار صادر شده است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار