مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از آبرسانی سیار به ۴۲۶ روستای استان خبر داد و گفت: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به آبرسانی روستاهی استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۵۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 03 July 2017
علی اکبر بسکابادی در نشست خبری با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی ۹۷۴ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت و ۹۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم، اظهارکرد: ۹۹.۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیان داشت: ۶.۸۳ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار شهرستان آبرسانی شده داست.

 وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد روستاهای استان فاقد تنش آبی هستند، تصریح کرد: ۱۹ درصد روستاهای استان دارای تنش آبی هستند که عمدتا در فصل تابستان رخ می دهد و ۲۰ درصد نیز فاقد آب و یا شبکه آبی راکد دارند.

بسکابادی با بیان اینکه ۱۲۸ هزار و ۶۸۶ مشترک تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند، ادامه داد: ۱۲ درصد مشترکین خانگی، سه درصد اداری و عمومی، چهاردرصد تجاری و صنعتی و پنج درصد مشترکین آب آزاد هستند.

وی از آبرسانی سیار به ۴۲۶ روستای استان در سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته ۵۰ روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی سرجمع اعتبارات آب و فاضلاب روستایی استان در سال جاری را ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی می شود ۹۳ روستای استان آبرسانی شود.

 وی با اشاره به مشکلات ابرسانی به حاشیه شهرهای استان گفت: ۲۸ هزار مشترک در روستاهای حاشیه شهر بیرجند داریم که در سال ۸۴ با برداشت ۱۴ لیتر بر ثانیه آب ساکنین روستاهای اطراف انجام می شد اما این رقم به دلیل افزایش جمعیت با ۵۷ لیتر بر ثانیه نیاز داشت.

بسکابادی عنوان کرد: در اردیبهشت ماه امسال تنش آبی شدید را در روستاهای حاشیه شعر بیرجند داشتیم که با دریافت مجوز برداشت را به ۶۰ لیتر بر ثانیه رساندیم و با راه اندازی مخزن دو هزار متر مکعبی ظرف چند روز آینده مشکل این روستاها حل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار