روز 17 اسفندماه سال گذشته زنی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأمورین اعلام کرد توسط مدیر یک بنگاه مسکن به نام "املاک یاس" مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .
کد خبر: ۴۵۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 02 July 2017
به گزارش تابناک : با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس گاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکیه با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " چندی پیش در میان نیازمندی های روزنامه ی .... به آگهی اجاره یک واحد مسکونی با شرایط مناسب در منطقه تهرانپارس برخورد کردم . با شماره تماس داخل آگهی تماس گرفته و متوجه شدم شماره ی تماس یک بنگاه در خیابان مسیل جاجرود است ؛ به بنگاه املاک یاس در خیابان یاس رفته و در آنجا مدیر جوان بنگاه مدعی شد که واحدی مسکونی اش را با شرایط ودیعه کامل در منطقه تهرانپارس اجاره می دهد ؛ پس از بازدید واحد مسکونی مذکور ، قولنامه ی اجاره سالیانه را تنظیم و مبلغ داخل قرارداد را نیز ( با شرایط رهن کامل منزل ) به حساب مدیر بنگاه واریز کردم ؛ پس از آن خانه به من تحویل داده شد و من پس از گذشت چند روز به آنجا اسباب کشی کردم " .

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت : " مدت کوتاهی از اجاره خانه توسط من نگذشته بود که یک روز زنگ خانه به صدا درآمد ؛ شخصی خودش را صاحبخانه معرفی کرد !! و عنوان داشت که خانه را با شرایط پرداخت کرایه ماهیانه به مبلغ دو میلیون تومان به مدیر بنگاه اجاره داده است ؛ با اطلاع از این موضوع ، به بنگاه یاس رفتیم اما بنگاه تعطیل بود ؛ آنزمان بود که فهمیدم مورد کلاهبرداری قرار گرفتم " .

با توجه به محتویات پرونده ، کارآگاهان در اولین اقدام به بنگاه املاک یاس در خیابان مسیل جاجرود رفته و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این بنگاه کمتر از دو ماه در این محل فعالیت داشته و پس از آن نیز تعطیل شده است ؛ در تحقیقات از مالک واقعی این محل مشخص شد شخصی به نام "فرشاد . الف" ( 30 ساله – مدیر متواری شده ی بنگاه ) این مغازه را به عنوان مغازه رنگ فروشی اجاره کرده ؛ در ادامه مشخص شد که بنگاه یاس نیز فاقد هرگونه مجوز قانونی از سوی صنف اتحادیه املاک تهران است .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، با بررسی سوابق "فرشاد . الف" مشخص شد او از مجرمین سابقه داری است که در طول 5 سال گذشته بارها به اتهام کلاهبرداری ،سرقت ، جعل و صدور چک بلامحل دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد و از آنزمان متواری شده است .
کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با بررسی سوابق "فرشاد . الف" اقدام به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه تهرانپارس کرده ، در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است .
سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، آخرین مخفیگاه "فرشاد . الف" در منطقه افسریه شناسایی و روز چهارم خردادماه امسال دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد .
متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از شاکی پرونده و همچنین چندین فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف و عنوان داشت : "پس از شناسایی واحدهای استیجاری با شرایط پرداخت کرایه ی ماهیانه ، آنها را اجاره می کردم و پس از آن آگهی اجاره ی همان ملک را این بار با شرایط رهن کامل در روزنامه ها چاپ می کردم ؛ به همین شیوه و شگرد و درکمتر از چند ماه توانستم چندین خانه را به چندین نفر اجاره داده و دهها میلیون تومان بدست بیاورم".
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری های مشابه و با بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که توسط مدیر بنگاه املاک یاس و دقیقا به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند و متهم پرونده نیز پس از مواجه حضوری ، صراحتا به کلاهبرداری از این افراد اعتراف داشته است " .
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی با بیان روش های جلوگیری از وقوع چنین شیوه و شگرد کلاهبرداری عنوان داشت : " به شهروندان محترم توضیه می شود که در زمان مراجعه به بنگاه های املاک به موارد زیر توجه لازم داشته باشند : الف) پیش از هرگونه انجام عملیات مالی و پرداخت پول ، تحقیقات لازم در خصوص سابقه و مدت زمان فعالیت بنگاه مربوطه ی خود داشته باشند ؛ ب) کلیه بنگاه های املاک موظف به داشتن مجوز قانونی از اتحادیه مربوط بوده و می بایست این مجوز را در محل دید مراجعه کنندگان به بنگاه قرار دهند " .
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت : " از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، توسط مدیر بنگاه املاک یاس مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم پرونده و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری مراجعه نمایند "





منبع : صدای ایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار