مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: مشاور امین میراث فرهنگی عبور متروی اصفهان از خیابان چهارباغ که در مسیر خط 1 قرار دارد را تائید کرد.
کد خبر: ۴۵۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 01 July 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان، جواد شعرباف اظهار کرد: طبق قولی که به مردم اصفهان داده شده بود فاز سوم خط یک قطار شهری در زمان خود محقق شد و با همت همه دست اندر کارانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و همانطور که گفته شده بود در ۳۱ خرداد ماه صدای بوق قطار به صدا درآمد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در راه اندازی آزمایشی تست‌هایی از جمله تست گرم، مخابراتی، سیگنالینگ، ترن‌ها ظرف دو تا سه هفته انجام می شود تا خط آمادگی پذیرش مسافر را پیدا کند، تاکید کرد: فاز سوم مترو از ایستگاه تختی تا میدان آزادی به طول پنج کیلومتر و پنج ایستگاه شامل ایستگاه امام حسین(ع)، ایستگاه انقلاب،سی و سه پل ،شریعتی و میدان آزادی است که در این میان سه ایستگاه  سی و سه پل، شریعتی و میدان آزادی آماده است ولی دو ایستگاه دیگر تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه فاز سه خط یک از چهارراه تختی تا میدان آزادی به دلیل اینکه از زیر محور تاریخی اصفهان یعنی چهارباغ با وجود آثاری همچون سردر خیمه گاه، مدرسه چهارباغ، سی و سه پل عبور کرده، میراث فرهنگی از ابتدا درخواست داشت تمهیدات مربوطه اندیشیده شود که با پیگیری های مکرر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با الزامات خاصی این خط از این محور عبور کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عبور خط مترو از این محور این بود که چهارباغ به پیاده راه تبدیل شود که در آینده  این قسمت هیچ نوع ترافیکی نخواهد داشت، بیان کرد: بنابراین شهروندان در این منطقه به یک وسیله نقلیه عمومی مطمئن نیاز داشتند که خط یک با تمهیدات خاصی به خوبی از محور عبور کرد همچنین در این بخش دو ایستگاه پیش بینی شده است.

شعرباف بیان کرد: بعد از اینکه کارشناسان رسمی یونسکو با همکاری میراث فرهنگی طی چندین نوبت مطالعات را بررسی و تأیید کردند، این موضوع در اجلاس ٢٠١٣ یونسکو به طور کامل از دستور کار خارج و تایید شد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم همه تاییدات یونسکو به دلیل حساسیت های مدیریت شهری و میراث فرهنگی عملیات اجرایی قطعه میانی، ریل، پدهای میراگر ارتعاش و... پس از بررسی و نظارت های مستمر در تاریخ ٢٧ خرداد ٩٦ به تایید نماینده و مشاور امین سازمان میراث فرهنگی کشور یعنی دانشگاه علم و صنعت رسید تا هیچ مشکلی از لحاظ ارتعاش و غیره در این زمینه نباشد.

مشاور عالی شهردار اصفهان به اجرای خط ۲ مترو اشاره کرد و گفت: مشکل خط دو مترو و عبور از میدان امام (ره) با تعامل میراث فرهنگی حل و با تکمیل مطالعات در این زمینه و ارسال آن به یونسکو عبور خط ٢ از زیر میدان امام (ره) در اجلاس یونسکو (بن-آلمان) سال ۲۰۱۵ تصویب شد، اما مدیریت کلان کشور و استان تصمیم گرفتند به دلیل کاوش های باستان شناسی که زمان پنج ساله نیاز داشت و این مدت باعث تاخیر در ساخت و بهره برداری خط ۲ می شد با اضافه شدن یک و نیم کیلومتر میدان امام (ره) را دور بزند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار