تابناک: اجاره خانه های مبله برای یک شب یا بیشتر حتی با یک سرچ ساده در اینترنت هم قابل دسترسی است و هرچه در سایت "خانه مسافر" سازمان میراث فرهنگی، خانه ای برای اجاره مسافران پیدا نمی شود اما وبسایت های دست چندم، منویی کامل از خانه هایی که با واسطه مشاوران املاک به گردشگران اجاره داده می شود، وجود دارد!.
کد خبر: ۴۴۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 28 June 2017

به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان یکی از شهرهای گردشگر پذیر در کشور به شمار می رود که در تمام چهار فصل سال، بهانه های خود برای جذب گردشگر را دارد و نمی توان نقش آن در توسعه صنعت گردشگری در کشور را نادیده گرفت. از همین رو ظرفیت های این استان در تکمیل کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز گردشگران نیز پاسخگوی مطالبات مردمی است هست به شرطیکه بهانه گیری برخی اصناف مانع از تداوم فعالیت ها در این راستا نشود.

اقامت مسافران در پیک سفرها به شهر اصفهان سبب می شود تا یکی از شعف های شهر در میزبانی از گردشگران بیش از همیشه نمایان شود و آن هم کمبود مراکز اقامتی در شهر است.

از همین رو یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در این راستا، ایجاد ظرفیت برای خانه های مسافر در شهر بود که بر همین اساس در حال حاضر در سایتی که از سوی میراث فرهنگی کشور راه اندازی شده است، مشخصات تنها سه خانه مسافر از استان اصفهان در این وب سایت وجود دارد که آن هم در شهرهایی همچون زواره است و از ظرفیت شهر اصفهان در آن خبری نیست.

در حالیکه سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان سال گذشته از تدوین آئین نامه برای استانداردهای خانه مسافر خبر داده بود اما با راه اندازی این امکان، باز هم پای استفاده از پتانسیل های شهر برای اقامت مسافران لنگ می زند و متقاضیان خانه مسافر در شهر اصفهان توانائی استفاده از این امکان را به دلیل عدم ثبت هیچ خانه ای ندارند.

هرچند دلایل این وضعیت باید از سوی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان تشریح شود اما در غیاب کارکرد درست این خانه ها که تحت نظارت میراث فرهنگی است، خانه های استیجاری مبله در اصفهان رونق زیادی دارد و مشاوران املاک شهر از این فرصت برای درآمدزایی به خوبی استفاده می کنند.

اجاره خانه های مبله برای یک شب یا بیشتر حتی با یک سرچ ساده در اینترنت هم قابل دسترسی است و هرچه در سایت "خانه مسافر" سازمان میراث فرهنگی، خانه ای برای اجاره مسافران پیدا نمی شود اما وبسایت های دست چندم، منویی کامل از خانه هایی که با واسطه مشاوران املاک به گردشگران اجاره داده می شود، وجود دارد!.

امنیت این خانه ها از سوی نیروی انتظامی رد شده است اما کمبود مرکز اقامتی در شهر اصفهان و نرخ های هتل هایی که در دل خیابان های اصلی شهر اصفهان جای گرفته، مسافران را به سوی چنین خانه هایی سوق می دهد و از همین رو درآمدهای گردشگری شهر اصفهان در شرایط کنونی شفاف و دقیق نیست چراکه فعالیت های زیرزمینی در این حوزه، در هیچ سامانه ای و از سوی هیچ سازمان مرتبطی ثبت نمی شود.

از سوی دیگر هر اتفاقی که در اثر این شرایط برای گردشگران رخ دهد، حیثیت چندین سال اصفهان در میزبانی از گردشگران را خدشه دار می کند و باعث عقب ماندن شهر از چشم اندازهای ترسیم شده در حوزه گردشگری می شود که البته رخداد چنین وضعیتی در اثر کم کاری مسئولان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار