هزینه‌های پایین انجام رادیولوژی یکی از دلایل توجه مردم به این مرکز است به طوری که کار بیمار در این بیمارستان با 5 تا 6 هزار تومان انجام می‌شود اما در بخش‌های خصوصی باید بیش از 25 هزار تومان بپردازند.
کد خبر: ۴۴۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 28 June 2017
به گزارش تابناک قم، شلوغی و معطلی بیماران در انجام تصویربرداری در بخش رادیولوژی بیمارستان نکویی یکی از مسائلی است که نارضایتی برخی از مراجعه‌کنندگان را به همراه داشته است. 

چندی پیش همشهری گزارشی با همین موضوع منتشر کرده بود که مدیر مرکز آموزشی‌درمانی نیکویی، هدایتی، فرقانی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه داده است.

به گفته «عباس نصرآبادی» رادیولوژی بیمارستان نکویی یکی از شلوغ‌ترین مراکز استان قم است که هر روز با تعداد زیادی ارباب رجوع از همه نقاط شهر مواجه است.
وی افزود: هزینه‌های پایین انجام رادیولوژی یکی از دلایل توجه مردم به این مرکز است به طوری که کار بیمار در این بیمارستان با 5 تا 6 هزار تومان انجام می‌شود اما در بخش‌های خصوصی باید بیش از 25 هزار تومان بپردازند.

نصرآبادی، بیمارستان نکویی را سانتر ترومای قم دانست و ادامه داد: همه بیماران 115 هم به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند به همین دلیل حجم ورودی بیمار بسیار زیاد است. در هر روز بین 200 تا 250 بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند که ممکن است 300 تا 400 عکس نیز در روز گرفته شود. این فعالیت گاهی زمان‌بر شده و نیاز است که مردم با صبر و حوصله حضور داشته باشند که کار رادیولوژی به بهترین صورت انجام شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی نیکویی، هدایتی، فرقانی با بیان این که با توجه به تجربه‌ای که متخصصان رادیولوژی نکویی داشته‌اند این مرکز درصد خطای کمتری دارد، بیان کرد: ممکن است یک آمبولانس با چند مصدوم از یک حادثه وارد بیمارستان شود که در این‌جا درصد آسیب بیمار سطح‌بندی می‌شود.

سطح‌بندی بیماران

نصرآبادی افزود: در بخش تریاژ بیمارستان، بیماران بر اساس میزان جراحت در سطوح یک تا 6 سطح‌بندی می‌شوند که بر اساس اولویت مجبور هستیم بیماری که در سطح یک قرار دارد در اولویت درمان قرار دهیم چون در معرض خطر جانی است و بعد از آن به ترتیب سطح‌های دیگر درمان می‌شوند.

به گفته نصرآبادی بیماران تا سطح 3 جراحت را متخصص طب اورژانس معاینه می‌کند و دستور تشخیصی صادر می‌کند و از سطح 3 به بالا را پزشک عمومی معاینه می‌کند، به همین دلیل بیمارانی که در سطوح 3 به بالا قرار دارند ممکن است در آن واحد یک شلوغی گذارا ایجاد شود و بیماران سطح بالاتر مجبور شده باشند انتظار بکشند.

دلیل ازدحام

نصرآبادی درباره ازدحام و تجمع افراد در مرکز نکویی افزود: محل رادیولوژی بیمارستان در محل کریدور بیمارستان قرار گرفته است که حضور خود بیماران و همراهانشان ممکن است شلوغی ایجاد کرده باشد اما این ازدحام به هیچ وجه در خدمت‌رسانی خللی ایجاد نکرده است. از طرفی اگر تعداد زیادی صندلی انتظار در این مسیر چیده شود مسیر اصلی ورودی بسته می‌شود و برای خدمت‌رسانی مشکل ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی نیکویی، هدایتی، فرقانی یکی از افتخارهای بیمارستان نکویی را زمان خدمت‌رسانی به بیماران اورژانس ذکر کرد، به طوری که به صورت شاخص در کشور مطرح شده است. 

وی افزود: استاندارد تعیین تکلیف بیمار اورژانس باید زیر 6 ساعت باشد که در بیمارستان نکویی به 2 ساعت تا 2 ساعت و نیم می‌رسد که شامل ویزیت اولیه، مشاوره و تشخیص طبی شامل تصویربرداری و رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن است که پس از انجام این فعالیت‌ها، اقدامات اولیه درمان صورت می‌گیرد و بیمار برای تکمیل روند درمان به بخش‌های دیگر ارجاع داده می‌شود.

نصرآبادی افزود: شاخص بستری هر بیمار ارتوپدی 3 روز است اما در بیمارستان نکویی این زمان به 2 تا 2 و نیم روز کاهش پیدا کرده است که بار مالی زیادی را از دوش بیمارستان برمی‌دارد.

وی اظهار کرد: از آن‌جایی که هزینه‌های درمانی بیماران سوانح رایگان محاسبه می‌شود خیلی از هزینه‌های بهداشت و درمان با همین نیم روز کاسته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار