معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا مطرح کرد:
تابناک: افزایش دمای هوا ، مصرف بیش از حد و کم شدن منابع آب باعث شده است تا تولید آب و مصارف در حالت سربه سر قرار بگیرد و شرکتهای آب و فاضلاب را مجبور کند تا در روزهای آینده افت فشار آب اعمال کنند.
کد خبر: ۴۴۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 27 June 2017
تابناک اصفهان: همزمان با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا میزان مصرف آب در کشور نیز رو به افزایش گذاشته و همین موضوع باعث شده تا برخی شرکتهای آب و فاضلاب مجبور به اعمال افت فشار آب شوند.

در این ارتباط برخی از مدیران آبفا اقدام به کاهش فشار آب را رد نمی‌کنند و اعلام می‌کنند که در صورت افزایش غیرمنطقی مصرف اعمال افت فشار آب انجام خواهد شد.

چندی پیش محمد پرورش مدیر عامل آبفای تهران به خبرنگار فارس گفته بود در صورتی که مشترکان تهرانی مصرف آب خود را در تابستان بیش از حد افزایش دهند مجبور می‌شویم افت فشار منطقی آب اعمال کنیم.

*معاون وزیر نیرو:منابع آب و مصارف در حالت سربه سر قرار دارد

رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز با دعوت مردم به مدیریت مصرف آب در تابستان جاری گفت:در بسیاری از شهرها ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد با افت فشار آب روبرو شویم و این بدین معنی است که منابع آب و مصارف در حالت سربه سر قرار دارد.

وی با دعوت مردم به مدیریت مصرف آب در تابستان جاری گفت: در حال حاضر 6 کلانشهر اصفهان، بوشهر، بندر عباس، شیراز، کرمان، مشهد به همراه 289 شهر کشور در معرض تنش آبی قرار دارند  به این معنی که منابع آب موجود و مصرف آنها در حالت سربه سر قرار دارد و در این وضعیت، کنترل مصرف از سوی مشترکان به‌ویژه در ساعت‌های پیک مصرف برای پایداری خدمات بسیار تعیین کننده خواهد بود.

*افت فشار آب در برخی شهرها

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور و کلانشهرها ممکن است تنش آبی و کاهش فشار آب ایجاد شود، افزود: در بسیاری از شهرها ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد با افت فشار آب روبرو شویم ولی به دلیل قدمت شبکه آن شهر نتوانیم فشار شبکه موجود در آب شهری را از حدی بالاتر ببریم که از جمله این شهرها می‌توان به شهر بوشهر اشاره کرد.
 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین با اشاره به اینکه در زمان حاضر وضعیت آبرسانی در کلانشهرها طبیعی است، افزود: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی دمای هوا در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور بین 0.5 تا 1.5 درجه سانتیگراد گرم‌تر خواهد شد و این سبب می‌شود تا میزان مصرف آب افزایش یابد.
 
 وی ادامه داد: اگر به دلیل افزایش دما میزان مصرف آب در اوج زمان مصرف بیش از حد انتظار بالا برود ممکن است حجم مخازن کاهش یابد.
 
رحیم میدانی از مردم خواست همچون سال‌های گذشته برای برخورداری از شبکه آب پایدار به یاری وزارت نیرو شتافته و در زمان اوج مصرف، از وسایل مصرف طولانی خودداری و نیازهای خود را در زمانی خارج از ساعات پیک مصرف برآورده کنند.
 
وی ساعات پیک مصرف آب را در روزهای غیر تعطیل بین ساعات 16.30 تا 21 و در روزهای تعطیل بین ساعات 10 تا 14 و در بعداز ظهرها از 16.30 تا 21 عنوان کرد و افزود: در این ساعت‌ها میزان مصرف آب به شدت افزایش خواهد داشت و فشار بسیار زیادی به شبکه تحمیل می‌شود./فارس
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار