كشور ايران از نعمت­ هاي فراواني برخوردار است و يک محصول مشخص در چند منطقه كشت مي‌­شود كه در زمان برداشت محصول، بسته به كيفيت و مرغوبيت محصول قيمت‌هاي متفاوتي براي آن در نظرگرفته مي‌­شود.
کد خبر: ۴۴۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 26 June 2017
به گزارش تابناک : قیمت انواع میوه در بازار خرده‌فروشی اصفهان از سوی اتحادیه خرده‌فروشان صنف میوه و تره‌بار استان اصفهان به قرار زیر اعلام شده است: هر کیلو زردآلو 4 هزار تومان تا 7 هزار و 500 تومان، انگور 6 هزار تومان، موز 4 هزار تومان، انبه 10 هزار تومان، گیلاس 8 هزار تومان، آلبالو اصفهانی 5 هزار و 500 تومان، آلبالو مجارستانی 6 هزار تومان، هلو 8 هزار و 500 تومان و هر کیلو هندوانه 600 تومان.

همچنین قیمت برخی اقلام سبزی و صیفی نیز که در سطح خرده‌فروشی عرضه می‌­شود به شرح زیر است: هر کیلو هویج هزار و 200 تومان، گوجه 2 هزار تومان، خیار 3 هزار تومان، خیار اصلاح شده از هزار و 500 تومان تا 2 هزار تومان، خیار درختی هزار تومان، قارچ 8 هزار تومان، سیب زمینی هزار و 500 تومان، بادمجان دلمه هزار و 500 تومان، فلفل دلمه‌ای سبز 3 هزار تومان، فلفل دلمه‌ای رنگی 5 هزار تومان، نخود فرنگی 3 هزار و 500 تومان، غوره 4 هزار تومان، سبزی خوردن 2 هزار و 400 تومان، سبزی خورشتی هزار و 200 تومان، فلفل تند 2 هزار تومان و فلفل شیرین 7 هزار تومان.

*تنوع محصولات عامل تفاوت قیمت­‌ها

در همین راستا نوروزعلی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با متغیر بودن قیمت میوه‌ها در مغازه‌­های سطح شهر اظهار کرد: دلیل تفاوت قیمتی که برای یک قلم مشخص در مغازه‌­های سطح شهر دیده می­‌شود، تفاوت در نوع منطقه کشتت محصول و کیفیت مختلف محصولات است.

وی افزود: کشور ایران از نعمت­‌های فراوانی برخوردار است و یک محصول مشخص در چند منطقه کشت می‌­شود که در زمان برداشت محصول، بسته به کیفیت و مرغوبیت محصول قیمت‌های متفاوتی برای آن در نظر گرفته می‌­شود.

رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به مناسب نبودن روش عرضه میوه و صیفی گفت: روش‌­های عرضه‌­ای که در حال حاضر استفاده می‌­شود، نامناسب بوده و باعث می‌­شود دسته‌بندی به خوبی صورت نگیرد.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بسته­‌بندی محصولات ارتقا یابد، مصرف کننده از نوع محصولی که خریداری می‌­کند اطمینان بیشتری دارد و به پیشرفت این صنعت نیز کمک شایانی می‌­کند.

رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان در پایان با اعلام نوبرانه­‌های این روزهای بازار میوه و تره‌بار بیان داشت: انجیر، انگور شیرازی، انگور بی­ دانه، آلو زرد و آلو سیاه از مهم‌ترین نوبرانه‌­های این دوره هستند.




منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار