تابناک: سازمان‌های محیط زیستی استان اصفهان با ایستادگی در برابر منفعت‌طلبان نشان می‌دهند که محیط‌زیست، محل سیاسی‌کاری و آزمون و خطا نیست.
کد خبر: ۴۴۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 25 June 2017
تابناک اصفهان: یکی از اهداف اوّلیه و مهمِ ایجاد شبکه‌ها و سازمان‌های مدنی، تاثیرگذاری بر فعالیت‌های سیاسی و همچنین نظارت بر سازمان‌های دولتی، خصوصی و عمومی است.

حالا که برخی از افراد منفعت‌طلب در راستای منافعِ احتمالیِ فردی یا گروهیِ خود می‌خواهند با استفاده از لابی و اعمال قدرت، مدیرکل محیط‌زیست اصفهان را تغییر دهند، وظیفه شبکه‌ها و سازمان‌های مدنی است که این اعمال فشار را رسانه‌ای کرده و در برابر آن ایستادگی کنند.

در این میان سازمان‌های مردم‌نهادِ اصفهان اعلام کرده‌اند که جلسه‌ای فوق‌العاده با موضوع تحولات مدیریتی محیط‌زیست استان برگزار خواهند کرد. همچنین برنامه‌ریزی برای تجمع در مقابلِ سازمان حفاظت محیط‌زیست از طرف فعالان محیط‌زیست استان نشان‌دهنده‌ی آن است که جامعه_مدنی در ایران جایگاه خود را به خوبی شناخته و تصمیم دارد که با ایفای نقش از رفتارهای فراقانونی جلوگیری کند.

سازمان‌های محیط زیستی استان اصفهان با ایستادگی در برابر منفعت‌طلبان نشان می‌دهند که محیط‌زیست، محلِ سیاسی‌کاری و آزمون و خطا نیست.

شاید این موضوع یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی شبکه ملی سمن‌های محیط‌ زیست و منابع طبیعی باشد؛ باید دید که اعضای این شبکه آیا در کنار استان اصفهان می‌ایستند یا اصفهان را در چنگال توسعه ناپایدار و حامیان صنایع تنها می گذارند.
 
سمن های محیط زیستی اصفهان هم در نامه ای به معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست خواستار تداوم مدیریت محیط زیست اصفهان، به دور از لابی گری در وضعیت بحرانی شده اند.
 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار