تابناک: در شهر اصفهان نیز، همواره بازار مسکن از بازارهای جذاب برای درآمدزایی و سرمایه گذاری بوده است و چنانچه بسترهای ورود دوباره مردم به این بازار فراهم شود با موجی از ساخت و ساز به ویژه در فصلی که مختص این سرمایه گذاری است، مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۴۴۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 25 June 2017

به گزارش تابناک اصفهان، با وضعیتی که در بازار مالی و پولی ایران در روزهای اخیر رخ داده است و سرمایه های سپرده مردم در موسسات مالی و اعتباری با خطر روبرو شده است، بازارهای جایگزین برای جذب سپرده های مردم رونق گرفته است.

یکی از بازارهای جایگزین در شهرهای بزرگ کشورمان، بازار رهن و اجاره است که در غیاب فعالیت موسسات مالی و اعتباری می تواند بخش زیادی از سرمایه ها را به خود جلب کند.

پیش زمینه رونق این بخش، تشویق مردم به ساخت و ساز مسکن و درآمدزایی از محل اجاره و رهن است که در کشور ما مسبوق به سابقه نیز بوده است و اگر هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که اکنون در موسسات مالی و اعتباری بلوکه شده است، آزاد شود، می توان سرریز بخشی از این سرمایه ها را به سوی بازار ساخت ساز سوق داد.

در شهر اصفهان نیز، همواره بازار مسکن از بازارهای جذاب برای درآمدزایی و سرمایه گذاری بوده است و چنانچه بسترهای ورود دوباره مردم به این بازار فراهم شود با موجی از ساخت و ساز به ویژه در فصلی که مختص این سرمایه گذاری است، مواجه خواهیم شد.

با وجود عدم مشارکت دولت در بخش اجرایی ساخت و ساز و مسکن، اما به گفته فعالان بازار مسکن این بخش در حوزه رهن و اجاره با پیشرفت 25 تا 30 درصدی در معاملات شهر اصفهان همراه بوده است.

همچنین رکود در ساخت و ساز، معاملات را به سمت رهن و اجاره کشانده است و اجاره نشینان این روزها، شرایط سختی برای پیدا کردن خانه با پولی که از صاحبخانه قبلی خود دریافت کرده اند، دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار