روزی که فلسفه وجودی آن اتحاد در سطح جهان اسلام است عده‌ای با دشمنان اسلام هم نوا شدند.هدف راهپیمایی روز قدس مخابره اتحاد مسلمانان در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی است و متاسفانه عده ای در این راهپیمایی بر شیپور تفرقه دمیدند و به رئیس جمهور ،معاون اول رئیس جمهور و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌توهین کردند.
کد خبر: ۴۴۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ 24 June 2017
تابناک رضوی به نقل از مردم سالاری نوشت: برخی از فعالان سیاسی و مسئولان دولتی نسبت به توهین صورت گرفته به برخی مقامات ارشد در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس واکنش نشان دادند.شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به توهین‌های صورت گرفته به رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور و نائب رییس مجلس در توئیتر خود نوشت « وحدت‌شکنی در روز قدس همگامی‌با تلاش‌های بی‌وقفه اشغالگران قدس برای انحراف جهان اسلام از مسئله فلسطین است». جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی‌کشور نیز در توئیتر خود نوشت: «اهانت به رییس جمهور ، معاون اول و نایب رییس مجلس ، آنهم در روزی که نمادوحدت علیه دشمنان اسلام است مصداق واقعی بازی خوردن از دشمن است». معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با انتقاد از توهین‌های صورت گرفته در توئیتر خود نوشت: « اقدام زشت عده قلیلی با هتاکی وتوهین به رییس جمهور نمی‌تواند وحدت ملی ،اقتدار مردم ایران و حمایت قاطع از آقای روحانی را خدشه‌دار کند». زهرا احمدپور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در توئیتر خود نوشت: «توهین به رئیس جمهور در روز قدس پاسخ ناشایست افراط گرایان است به انتخاب عقلائی و اعتماد ملت به نظام جمهوری اسلامی‌ایران».   آذرمنصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز در این باره در توئیتر خود نوشت: «وحدت شکنانى که درروزى که بایدنمادوحدت ملت ایران باشد،باشعاردادن علیه منتخب ملت،تلاش علنى خودرابرای دوقطبی سازی جامعه ایران به نمایش گذاشتند».
عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات نیز در واکنش به این ماجرا در توئیتر خود نوشت: «توسعه کشور و بهبود وضعیت اشتغال و معیشت عمومی‌در گرو حفظ اتحادملی است نباید در دام دوقطبی سازی مصنوعی عوامل آمریکا افتاد که وحدت ملی را هدف دارند».
محمود صادقی نماینده مردم تهران نیز در توئیتر خود نوشت:‌«اهانت به رئیس‌جمهورمنتخب ملت، برخلاف رهنمود رهبرانقلاب، جامعه را دوقطبی می‌کند. اهانت به رئیس‌جمهور مستقر و منتخب ملت با فلسفه‌ روز قدس، که نماد وحدت مسلمین است، تعارض دارد.»
مصطفی تاج‌زاده  نیز در واکنش به توهین علیه روحانی در مراسم روز قدس نوشت:
«بدترین دو قطبی ممکن تلاش برای بنی‌صدر سازی روحانی است. نه طرفین قابل قیاس اند و نه شرایط کشور و منطقه یکسان است. ملت نیز این تقابل را بر نمی‌تابد.» علی مطهری نیز در واکنشی اینستاگرامی‌نوشت: «شعارهایی که عده ای با برنامه ریزی قبلی علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس سر دادند قطعا مصداق جرم است و اسناد آن نیز موجود است. باید ببینیم قوه قضائیه که به صرف احتمال وقوع جرم یک برنامه سخنرانی را در روز اربعین در مشهد لغو می‌کند اکنون که با یک جرم مشهود مواجه است چگونه رفتار می‌کند. دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می‌دهد یا با چشم پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می‌دارد؟ البته توهین‌هایی که به خود من شد مورد نظرم نیست چون معمولا این افراد مستضعف فکری هستند که با چند دقیقه صحبت با آنها و آگاهی از واقعیات، طرفدار می‌شوند و روبوسی می‌کنند، ولی توهین‌ها به رئیس جمهور که از روی عناد صورت گرفت حتما باید پیگیری شود.»
همچنین علی ربیعی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایلنا درباره اقدام عده قلیلی که در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به رییس‌جمهور توهین کردند، گفت: تجربه طولانی در مواجهه با این‌گونه حوادث دارم. ماجرا در چند گام سامان می‌گیرد. اول اینکه باید گفت این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد. او افزود: دوم اینکه تجربه به ما نشان داده است در راهپیمایی‌های مهم مثل بیست و دوم بهمن، روز قدس و...، مردم به رغم گرایش‌های متفاوت سیاسی، بر اصل حضور تاکید دارند و گرایش‌های سیاسی در چنین رویدادهایی مطرح نیست. بنابراین کنش‌های سیاسی این‌گونه در مراسم ملی و مذهبی بزرگ، از متن طبیعت چنین مراسمی‌سامان نمی‌گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سوم اینکه جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.ربیعی اظهار داشت: چهارم اینکه دوستان و همکاران من که شاهد این ماجرا بوده‌اند نقل کرده‌اند که عده زیادی از راهپیمایان به این افراد توجه نکرده‌اند و بخش دیگری هم به چنین شعارهایی واکنش نشان داده‌اند. این مشاهدات، نظریه پیش‌گفته درباره خودجوش نبودن این اتفاق را تایید می‌کند.او افزود: متاسفانه با چنین تجربیاتی از روزهای نخست انقلاب و در جریان شعار دادن علیه شیخ محمد یزدی در مهدیه تهران تا دوره‌های مختلف همچون کفش‌پرانی به لاریجانی در قم و بسیاری از شخصیت‌ها در دوره‌های مختلف مواجه بوده‌ایم.ربیعی در پایان گفت: دکتر روحانی خود نیز به خوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌دانند که چنین اقداماتی، شان و منزلت ایشان را در پیشگاه ملت افزایش می‌دهد.
این افراد تندرو نه حزب اللهی هستند
نه ولایتمدار 
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر  نیز از حرمت شکنی برخی افراد نسبت به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس انتقاد کرد.عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با «انتخاب» با اشاره به توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی اظهار داشت: این اتفاقات اصلا پسندیده نیست و در راستای وحدت  و مصالح ملی ما نیست. وی افزود: راه انتقاد باز است، اما اینگونه برخوردها اصلا جایز نیست. این گونه برخوردهای خیابانی، آن هم در چنین روزی تبعات بدی دارد، ما همه در کنار هم هستیم و نباید هیچ چیزی وحدت ما را خدشه دار کند. رهبر اضافه کرد: دشمنان ما از این اتفاقات و شعارها سوء استفاده می‌کنند. این‌ها که دست به این اقدامات می‌زنند حزب اللهی و ولایتمدار نیستند و هیچ ربطی هم به جریان اصولگرا ندارند. کسی حزب اللهی و ولایتمدار است که مصالح نظام و کشور را رعایت کند. اینها افراد مغرضی هستند که اقدام شان به نفع دشمنان ما و برخلاف وحدت ملی و اجتماعی در درون کشور است.عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: این تندروی‌ها بی مورد است و شاید از روی بی توجهی به مصالح کشور باشد. اصولا اینگونه حرکات ناشی از تندروی است و مخل نظم و وحدت ملی است.وی در پایان گفت: من هم به دولت انتقاد دارم، اما این نوع طرح شعار آن هم در روز قدس اصلا درست نیست و هنجارشکنی به حساب می‌آید.
به نام انقلابی‌گری در مصونیت کامل هستند
همچنین فاطمه سعیدى، در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به توهین عده‌ای به رییس جمهور و نائب رییس مجلس در راهپیمایی روز قدس گفت: چه شده که در روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین به رییس جمهور توهین مى‌کنند و شعار دروغ سر مى‌دهند و نایب‌رییس مجلس را هم از توهین‌ها بى‌نصیب نمى‌گذارند؟ ارزش‌هاى انقلاب با توهین‌هاى سخیف و زشتى که به رییس جمهور شد، هیچ نسبتى ندارد.نماینده مردم تهران افزود: به اسم امام و انقلاب و رهبرى کارهایى مى‌کنند که جز هزینه براى کشور چیزى ندارد. این‌ها چه کسانى هستند که در مصونیت کامل به نام انقلابیگرى چنین رفتارى مى‌کنند؟ رئیس مجلس را در قم با مهر و کفش زدند، رئیس فقد مجمع تشخیص مصلحت نظام را با شعار و تندروى بدرقه کردند، با آجر به نایب رئیس مجلس در شیراز حمله کردند و حالا از پشت رایانه‌هایشان بلند شده‌اند و توهین‌هاى فضاى مجازى را فریاد مى زنند.عضو فراکسیون امید با بیان اینکه این عده قلیل در دریاى ملت گم مى‌شوند، اظهار کرد: همین یک ماه پیش مردم با صداى بلند گفتند کدام تفکر را براى اداره کشور مى پسندند. اگر به عقب بازگشته بودیم همین عده که امروز خشمگین هستند مى‌خواستند عنان کشور را به دست گیرند.این نماینده تهران با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام ملى گفت: بر سر هر مساله‌اى عده اى دنبال منافع جناحى خودشان هستند و فرقى برایشان نمى‌کند از آبرو و اعتبار چه کسی خرج کنند.سعیدی ادامه داد: باید ریشه‌یابى شود این افراد چگونه برنامه ریزى و سازماندهى مى‌کنند. حسام الدین آشنا  نیز بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در 28 بهمن 91 درباره شعار دادن علیه مسئولین را منتشر کرد:
 «بازخوانی نظر صریح رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولین
 این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گذاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. بارها به کسانی که می‌توانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را می‌کنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.»
در پی حواشي غيرقانوني و دشمن شادكن تظاهرات شكوهمند روز قدس وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری داد.
به گزارش ایسنا، در متن نامه عبدالرضا رحمانی فضلی به رییس‌جمهور آمده  است:
«به دنبال وقوع اتفاقات ناگوار و وحدت شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس که میراث انسجام آفرین بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌باشد و در جریان آن عده‌ای قانون ستیز مبادرت به حاشیه‌سازی علیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقامات کرده و حرکت عظیم ملت بزرگوار و شریف ایران را تحت‌الشعاع رفتار غیر‌انقلابی خود کردند، لازم است با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات‌، آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضائی اقدام نمائید.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار