تابناک: امروز مردم لنجان در اعتراض به شدت آلاینده های ذوب آهن اصفهان که یکی از کارخانجات اصلی استان اصفهان، دست به اعتراض زدند .
کد خبر: ۴۴۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 22 June 2017
تابناک اصفهان:  آلودگی هوا به وسیله آلاینده های ذوب آهن ضمن اینکه مورد اعتراض مردم لنجان است به شدت مورد اعتراض محیط زیست نیز است به طوری که پرونده ای در این باب علیه ذوب آهن در دستگاه قضایی باز شده است.
 
مدیر کل محیط زیست استان اصفهان پیش‌ از این عنوان کرده بود که کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد و هم محیط‌زیست و هم دستگاه قضا به این کارخانه اخطار داده بودند ولی توجهی نشد و شکایت دوباره از این مجموعه در دستور کار قرار دارد.
 
حجت‌الاسلام مجید سبکتکین عضو شورای شهر زرین‌شهر در حاشیه این تجمع در لنجان اظهار کرد: مردم همه خواستار هوای پاک و سالم هستند و شهرداری نیز به‌ نوبه‌ خود در این‌ باره مردم را حمایت می‌کند و سالانه حدود چند میلیارد تومان را صرف فضای سبز و احداث اماکن سرسبز شهری می‌کند.
 
وی افزود: عوارضی که سالانه ذوب‌آهن  به شهرداری پرداخت می‌کند صرف فضای سبز می‌شود، برای مثال هزینه نگهداری پارک ساحلی زرین‌شهر سالانه حدود یک میلیارد تومان است و شهرداری مابقی پولی که تحت عنوان عوارض آلایندگی پرداخت می‌شود را صرف فضای سبز شهر می‌کنند.
 
سبکتکین تأکید کرد: مردم خواستار پیگیری هرچه سریع پرونده‌ آلایندگی ذوب‌آهن در دستگاه‌های قضایی هستند و از محیط‌زیست هم انتظار دارند تا به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار