مراجع عظام تقليد و علماي قم از آحاد مردم براي حضور گسترده و باشکوه در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت کردند.
کد خبر: ۴۴۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 22 June 2017
به گزارش تابناک : مراجع عظام تقليد همانند سال‌هاي گذشته در آستانه آخرين جمعه ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نامگذاري شده است طي سخنان و پيام‌هايي آحاد ملت را به دعوت پرشور و گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت کردند.

آيت الله العظمي مکارم شيرازي طي سخناني از آحاد مردم خواست تا در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت کنند و مشت محکمي بر دهان دشمنان و رژيم غاصب صهيونيستي بزنند.

وي با اشاره به شرايط خاص جهان اسلام گفت: شرکت پرشور مسلمانان متعهد و آزادي خواه در راهپيمايي روز جهاني قدس باعث انزواي بيش از پيش رژيم اشغالگر قدس خواهد شد.

حضور در راهپيمايي روز قدس امنيت داخلي و امان قدس را تضمين مي‌کند

آيت الله العظمي جوادي آملي طي پيامي مردم را به حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس دعوت کرد.

در پيام اين مرجع تقليد آمده است: حضور همه عزيزان در راهپيمايي روز قدس هم امنيت داخلي را تضمين مي‌کند، هم امان مسلمانان را حفظ مي‌کند و هم امنيت و امان قدس را تأمين مي‌کند، هم امنيت و امان فلسطيني‌هاي مطرود و مظلوم را تأمين مي‌کند و هم استکبار و صهيونيست را محکوم و مخذول مي‌کند و جهان را براي ظهور و حضور صاحب اصيل و اصلي‌اش فراهم مي‌کند، که اميدواريم اين‌چنين باشد.

قدس بايد از دست غاصبين آزاد شود

آيت الله العظمي جعفر سبحاني نيز طي سخناني با بيان اينکه آخرين جمعه ماه مبارک رمضان از طريق حضرت امام خميني(ره) روز قدس معرفي‌شده است، گفت: در روز قدس همه مسلمانان جهان بايد دست‌به‌دست يکديگر دهند و جهان بشريت را دعوت کنند تا اين سرزمين اشغالي به آغوش اسلام برگردد.

وي با اشاره به اشتباه تاريخي موضوع فلسطين اظهار داشت: نخستين اشتباهي که در اوايل شد اين بود که برخي مسئله قدس را نه اسلامي، بلکه عربي معرفي کردند و اين مسئله سبب اشتباهات بسياري شد، اما نظر امام خميني(ره) در اين رابطه اين بوده که مسئله عربي نبوده، بلکه اسلامي است.

اين استاد سطوح عالي حوزه گفت: جهان عرب و غيرعرب در مسئله قدس شريک هستند؛ با وجود اينکه قدس نخستين قبله مسلمانان بوده و پيامبر اکرم(ص) هم ۱۷ ماه بر اين قبله نماز خوانده است بنابراين بايد نخستين قبله از دست جمعيت غاصب آزاد شود و اين کار با يک خيزش جهاني مسلمانان شدني است.

قدس اولين مسئله جهان اسلام است

آيت الله العظمي نوري همداني از ديگر مراجع تقليد هم طي پيامي خواستار حضور ملت در راهپيمايي روز قدس شد.

در پيام اين مرجع تقليد آمده است: همان طور که امام راحل اعلي الله مقامه، مسئله قدس را اولين مسئله جهان اسلام دانستند ما نيز بر اين موضوع تأکيد داريم، به اين معنا که تا اين غده سرطاني در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد ديد، امروز جريان‌هايي که در شرايط فعلي جهان از طرف آمريکا و رژيم صهيونيستي و ايادي آنها صورت مي‌گيرد، براي اين است که رژيم صهيونيستي در حاشيه امن قرار بگيرد، تا بتواند از اين فرصت سوء استفاده کند و ريشه اين رژيم مستحکم شود.

در ادامه اين پيام تصريح شده است: بنابراين بر مردم مسلمان و متحد ايران اسلامي و کل آزادي خواهان جهان لازم است در روز قدس به ميدان بياييند و با شکوه، شعور و مشت‌هاي گره کرده، حرکت کنند.

آيت الله نوري همداني تأکيد کرد: اين مبارزه و اين فرهنگ، فرهنگ از بين بردن رژيم صهيونيستي دوام دارد و ان شاءالله اين توفيق براي همه مسلمان‌ها حاصل خواهد شد و اين غده سرطاني با توفيق پروردگار متعال نابود خواهد گرديد.

روز قدس روز اسلام است

آيت الله العظمي علوي گرگاني نيز در پيامي روز جهاني قدس را روز اسلام دانست و بر حضور گسترده و چشمگير مردم در راهپيمايي اين روز تأکيد کرد.

اين مرجع تقليد افزود: لازم است امت اسلامي و تمامي آزادگان جهان در روز قدس عليه اسرائيل و آمريکاي جنايتکار و حاميان اين رژيم جعلي و غده سرطاني فرياد بر آورند و مردم ما با حضور چشمگير خود با اسلام و رهبري بيعتي دوباره کنند.

وي با اشاره به ماهيت رژيم کودک‌کش صهيونيستي آن را بزرگترين تروريست دولتي و بالقوه خطرناک دانست و گفت: استعمار جهاني اين رژيم جعلي را براي فشار هر چه بيشتر به مسلمانان جهان تأسيس کرد و هر سال بر تجاوزات و ستم‌هاي آنان به مردم مسلمان و بي‌دفاع فلسطين افزوده مي‌شود.

آيت الله علوي گرگاني در ادامه تحريم‌هاي جديد آمريکاي جنايتکار و دولت جديدش ضد ملت ايران و نقض قرارداد بين‌المللي برجام را محکوم کرد.

مردم حضور کوبنده خود را مانند سال‌هاي گذشته نشان دهند

امام جمعه قم و توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم طي پيامي خواستار حضور پررنگ و پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس شد.

در بخشي از پيام آيت الله سيد محمد سعيدي آمده است: ملت انقلابي ايران همواره از حقوق به‌حق ملت مظلوم فلسطين حمايت کرده و اسرائيل، اين غده سرطاني و چرکين غاصب کودک‌کش را محکوم و به زباله دان تاريخ خواهند فرستاد.

در ادامه پيام آمده است:‌ امروز، صداي غرش مهيب و طنين انفجار موشک‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقر داعشيان خونخوار و جنايتکار در ديرالزور سوريه، همچنان که رعب و وحشت را در ميان آنها و پيروانشان ايجاد کرده است، خود درس عبرت و هشداري جدي به خباثت و توطئه و فتنه انگيزي رژيم صهيونيستي است تا دست از توطئه در منطقه بردارد.

در شرايط حساس امروز، از همه اقشار مردم مي‌خواهم با حضور پرشور و کوبنده و تحسين برانگيز خود در راهپيمايي روز جهاني قدس، همانند سال‌هاي گذشته، ضمن نشان دادن اقتدار و عظمت هميشگي جمهوري اسلامي ايران، حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين به جهانيان نشان دهند و مشت محکمي بر دهان رژيم صهيونستي و استکبار جهاني بزنند.

ملت ايران با شرکت در راهپيمايي روز قدس وحدت و همبستگي را به رخ جهانيان مي‌کشد

جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم در اطلاعيه‌اي با تأکيد بر حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس، اعلام کرد: روز جهاني قدس نخواهد گذاشت مسئله فلسطين فراموش شود.

پيام اين نهاد حوزوي که با امضاي آيت الله محمد يزدي منتشر شده بدين شرح است:

ساليان متمادي از داغ بزرگ غصب فلسطين مي‌گذرد و اين درد بر قلب امت اسلامي همچنان سنگيني مي‌کند. رژيم غاصب صهيونيستي ترکيبي از خشونت‌، ترور، کشتار و ويرانگري را بر اين ملت مقاوم تحميل مي‌کند و غربت و مظلوميت قدس در پس خيانت‌ها و حماقت‌هاي برخي سازشکاران منطقه دوچندان مي‌شود.

در ميانه اين آتش و خون، فلسطين همچنان در اوج مظلوميت است اما روز جهاني قدس نخواهد گذاشت مسئله فلسطين به فراموشي سپرده شود.

روز قدس، اين يادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز همبستگي و اتحاد جهان اسلام براي آزادي قدس شريف و نجات ملت فلسطين از چنگال غاصباني خون ريز و ستمگر و روز فرياد ستم خواهي آزادگان جهان از بيداد و ظلم جانياني کودک‌کش و حمايت از مقاومت ومبارزه در نفي سازش و معامله است.

‌جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن حمايت و پشتيباني قاطع از جبهه مقاومت اسلامي در فلسطين‌، غزه، لبنان‌، سوريه و عراق اعلام مي‌دارد آرزوي تمام مبارزان‌، مجاهدان و همچنين آزادي‌خواهان جهان‌، آزادي قدس شريف و بازگشت فلسطين به آغوش جهان اسلام است‌ و نابودي اسرائيل و جبهه ظلم و استکبار تنها در افق مبارزه و جهاد تحقق يافتني است و روز محاکمه و مجازات اين جانيان ضد بشريت بزودي فراخواهد رسيد.

مردم مسلمان ايران بار ديگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپيمايي روز جهاني قدس، آزادي فلسطين‌، اين مسئله ديني و ايماني را مطالبه خواهند کرد و امت اسلام نيز وحدت و همبستگي خود را به رخ جهانيان خواهد کشيد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار