تابناک: چشم امید اصفهانی ها بعد از برگزاری انتخابات و انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به مصوبات و اقدامات دولت دوازدهم برای اولویت بخشی به زاینده رود در کنار دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم و دیگر تالاب های کشور است.
کد خبر: ۴۴۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 22 June 2017

تابناک اصفهان: چشم امید اصفهانی ها بعد از برگزاری انتخابات و انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به مصوبات و اقدامات دولت دوازدهم برای اولویت بخشی به زاینده رود در کنار دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم و دیگر تالاب های کشور است.

در حالی به گفته حمید ظهرابی، رئیس سازمان محیط زیست استان اصفهان طی 10 سال گذشته همه تالاب های کشور اعتبار برای حیات دوباره داشته اند که زاینده رود و گاوخونی متاسفانه از این قاعده مستثنا بوده اند.

این گفته ظهرابی را حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس هم به اعتبار آمار و ارقام تائید می کند و می گوید: تاکنون اعتبار مستقلی در برنامه ششم و بودجه سال 96 برای احیای زاینده رود اختصاص پیدا نکرده است. اما برنامه ای برای احیای تالاب های کشور که تالاب گاوخونی یکی از آنها است، وجود داشته است.

این نماینده افزود: پیرامون پروژه تونل بهشت آباد گلایه مند هستیم؛ این پروژه قرار بود برای انتقال آب مختص استان اصفهان انجام گیرد، اما استان های دیگر در این زمینه فعال تر هستند.

علاوه بر فعالیت استان های دیگر در پروژه بهشت آباد که به نام اصفهان و به کام استان های دیگر تمام می شود، برخی شنیده ها حاکی از توقف این طرح در محدوده استان اصفهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار